joi, 29 mai 2014

Orez salbatic cu sos de soia

Orezul cu sos de soia este o garnitura care se potriveste la foarte multe din retetele noastre (la porc aromat cu legume, la iepure in vin si chiar si la vita in bere). Este foarte gustos si poate fi servit si la alte mancaruri, in afara de cele prezentate aici. Am folosit o ceapa, orez salbatic, sos de soia si condimente.

Am inceput prin a taia ceapa solzisori. Am pus-o la calit in putin ulei de masline si, dupa ce a inceput sa se rumeneasca am adaugat si orezul. Am amestecat frecvent in orez timp de 4-5 minute, pana cand culoarea boabelor a inceput sa se schimbe un pic. Am adaugat condimente (Delikat si piper), si am turnat apa peste (cam trei cani de apa la o cana de orez).
Cand a scazut aproape complet am gustat ca sa verific daca orezul e bine fiert. Daca nu este, mai adaugati putina apa (jumatate de cana sau mai putin) si lasati din noua sa scada.

Peste orezul scazut am turnat cateva linguri de sos de soia (preferabil nesarat) si am amestecat timp de 2-3 minute, pana cand s-a omogenizat complet. Daca nu aveti sos de soia nesarat puteti sa nu puneti sare sau delikat.
Am servit orezul alaturi de porc dulce-aromat.
Pofta buna!

Ingrediente:
O ceapa;
O cana de orez (salbatic);
50ml ulei de masline;
3 cani de apa;
4-5 linguri sos de soia (nesarat);
condimente (o lingura plina de Delikat de legume, piper)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu