marți, 20 mai 2014

Hamburger cu parmezan

Pentru ca vremea e din ce in ce mai calda si ne imbie sa iesim la iarba verde am pregatit o reteta care se poate face pe aragaz dar este mai gustoasa pe gratar - hamburger cu parmezan. Pentru chifteaua de hamburger am folosit carne tocata - amestec de vita si porc, ceapa, un ou, pesmet, putin parmezan si condimente. Se pot servi la farfurie sau pur si simplu in chifla.
In primul rand am pregatit ingredientele. Am taiat solzisori o ceapa mare si am calit-o usor in foarte putin ulei (capata un gust mai dulce - nu este neaparat sa o caliti). Am amestecat toate ingredientele intr-un vas: carnea tocata, condimentele (piper dupa gust si un praf de sare), parmezanul, un ou, putin pesmet si ceapa calita.
Am format apoi chiftelele. Am luat amestec cam cat o minge de tenis si am format chiftele de aproximativ 1,5 centimetri grosime . Nu insistati prea mult la formarea chiftelelor, daca le strangeti prea tare vor fi mai uscate la final. Chitelele astfel formate pot fi puse direct pe gratarul bine incins. Noi le-am facut in casa si am folosit o tigaie grill - de asemenea bine incinsa. Am tinut chiftelele aproximativ 5-6 minute pe o parte si le-am intors pentru inca 3-4 minute, pe cealalta parte. 
Daca gatiti pe gratar puteti forma chiftele de 2 centimetri grosime si vor avea nevoie cam de acelasi timp de gatire.
Cand am ajuns la ultima tura de chiftele am pus la calit o ceapa (taiata solzisori in prealabil). Am adaugat si doua linguri de zahar peste, si am lasat-o sa se rumeneasca bine.

Pentru servire am taiat o chifla in doua, am asezat carnea in ea, am pus o lingura sau doua din ceapa proaspat calita peste si am ornat cu felii de rosii cherry si de castraveti murati. Pentru ca am servit hamburger-ii la farfurie am adaugat si cateva rosioare langa. Se pot servi alaturi de cartofi prajiti, daca preferati. Cine doreste poate adauga ketchup, maioneza sau alte sosuri.

Pofta buna!

Ingrediente:
300g carne de porc (tocata);
300g carne de vita (tocata);
75g parmezan ras;
Un ou;
O ceapa mare;
2-3 linguri de pesmet;
Condimente (piper si sare);
Pentru servire:
6-8 chifle (in functie de cat de mari sunt - si chiftelele trebuie facute pe masura);
300g rosii cherry;
3-4 castraveti murati;
O ceapa;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu