luni, 9 iunie 2014

Ciorba de rata cu taitei

Desi cand eram mica nu imi placeau ciorbele si cu atat mai putin cele cu carne de tara (rata si gasca erau fruntase pe lista mea de mofturi), odata cu inaintarea in varsta, m-am maturizat si culinar. Astfel, am ajuns sa indragesc ingredientele de calitate si preparatele traditionale, pe care inainte le detestam (printre care si ciorba) si chiar sa le prepar.
Un exemplu foarte bun in acest sens este ciorba de rata cu taitei, pe care mama se chinuia foarte tare sa ma convinga sa o mananc.
Am inceput prin pregatirea taiteilor, pentru ca foaia trebuie lasata la uscat cel putin 30 de minute. Daca aveti taiteii gata preparati, puteti incepe direct cu ciorba.
Pentru prepararea ei, am abordat o metoda diferita de cea pe care o folosesc de obicei. Am inceput prin a pune pulpele de rata la fiert intr-o oala mai mica, in care am lasat rata sa fiarba cam o ora, cu capacul pus insa lasand putin spatiu pentru aburi, ca sa nu dea in foc.



In acest timp, am spalat toate legumele si verdeturile necesare: ceapa, ardei gras galben si rosu, morcovi, telina si leustean.
 
Am inceput apoi sa tai cubulete, nu foarte mici, toate legumele, cu exceptia unei bucati mari de telina pe care planuiam sa o scot din ciorba.









Am pus o alta oala pe foc, cu foarte putin ulei (rata este destul de grasa si de aceea nu este indicat sa se adauge prea mult ulei) si am calit, pe rand, legumele: mai intai ceapa, apoi telina, morcovul si la final am adaugat si ardeiul gras, la foc mare.
In timp ce legumele se calesc, se stinge focul apei in care a fiert rata si se scoate carnea pe un castron, pentru a se raci.
Se toarna apoi zeama in care a fiert rata peste legumele care se calesc si se da focul mediu, astfel incat sa clocoteasca. Se adauga o lingura de Delikat si odata ce a inceput sa dea in clocot, se da focul mai mic, ca sa intretina fierberea.
Intre timp, se pot taia taiteii si lasa la uscat inca putin.
Dupa 15-20 de minute se adauga si o cutie de fasole pastai, scursa bine de apa (orice contact cu apa rece va opri ciorba din clocotit si va intari legumele).
In paralel, se scoate carnea de pe pulpele de rata si se portioneaza (pentru usurinta in servire, eu am facut-o "bite size") si se adauga in ciorba care fierbe.
Am adaugat apoi taiteii, pe care i-am lasat sa fiarba cam 10 minute.
A urmat apoi borsul (nu aveam la indemana bors de la bunica, asa ca am folosit Delikat Bors Magic cu legume), dupa adaugarea caruia am gustat ciorba si am potrivit-o de sare si acreala.
Am tocat apoi leusteanul si l-am adaugat in ciorba, imediat ce am stins focul.
Pentru ciorba de rata cu taitei am folosit urmatoarele ingrediente:
 - 2 pulpe si un spate de rata
 - jumatate de telina
 - 3 morcovi
 - 1 ardei gras galben
 - 1 ardei gras rosu
 - 1 ceapa
 - 1 cutie fasole verde pastai fiarta
 - Delikat
 - Delikat Bors Magic
 - 1 ou pentru taitei
 - faina pentru taitei
 - 1 legatura de leustean


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu