luni, 30 iunie 2014

Fructe de mare cu ciuperci

Andreei ii plac foarte mult fructele de mare asa ca intr-o zi am decis sa-i fac o surpriza. Am improvizat o reteta inspirata de diferite retete bazate pe fructe de mare. Am folosit caracatita (baby), creveti, calamar, ciuperci, ceapa si porumb (din conserva). Am mai folosit si un ou, faina, pesmet, ulei, sos de soia, putin unt si condimente (chili, ghimbir, piper si sare).
In primul rand am pregatit toate ingredientele. Am spalat si curatat fructele de mare. Calamarul l-am taiat rondele si caracatita in bucati. Am tocat ceapa julien si ciupercile felii.
Calamarul l-am facut pane ca pe snitele. Am pregatit o maia dintr-un ou batut in care am amestecat o lingura de faina, o lingura de pesmet si condimente (mult praf de chili si putin Delikat - sau sare, daca preferati). Am trecut rondelele de calamar prin aceasta maia si le-am prajit in ulei. Le-am scos apoi pe un servetel. Am condimentat caracatita cu piper si putina sare. Caracatita se gateste foarte bine in tigaie grill. Din pacate cea care o aveam s-a stricat, drept urmare am gatit-o intr-o tigaie unsa cu un strop de ulei. Dupa ce s-a rumenit putin (dupa 4-5 minute) am turnat apa, cat sa nu acopar caracatita si am adaugat ghimbir (macinat). Am lasat-o sa fiarba aproape 5 minute, astfel incat sa prinda gust de la ghimbir. Am scos-o pe o farfurie (alaturi de calamar).
Am topit un cubulet de unt intr-o tigaie ceramica mai mare si am pus ceapa la calit in el (se poate folosi un wok sau un ceaun). Am presarat si putin zahar peste (2-3 linguri).
Dupa 2-3 minute am adaugat si ciupercile. Am amestecat din cand in cand. Am adaugat o jumatate de pahar de apa (100ml) si condimente (sare, piper si putin chili si ghimbir).
Dupa aproximativ 10 minute am adaugat si porumbul. Am mai lasat sa se caleasca toate legumele impreuna pentru cateva minute si am adaugat fructele de mare.
Am adaugat sosul de soia si am tinut totul pe foc, amestecand usor, pana cand s-a gatit crevetele (maxim 10 minute). Crusta de pe calamar va absoarbe din sos si va prinde gustul acestuia. Daca preferati, puteti gati calamarul alaturi de caracatita, fara pane.
Am servit simplu, fara garnitura. Daca doriti garnitura, orezul este, probabil, cel mai potrivit.
Pofta buna!

Ingrediente (2-3 portii):
un calamar (fara tentacule); 
120g caracatita (baby);
150g creveti;
o ceapa;
4-5 ciuperci medii;
4-5 linguri de porumb (conservat);
3 linguri de zahar;
70 g unt;
50ml sos de soia;
condimente (delikat sau sare, piper, ghimbir si chili);
un ou;
o lingura de faina;
o lingura de pesmet;
100ml ulei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu