joi, 29 mai 2014

Porc dulce-aromat

Dupa cum am zis, inca din prima noastra reteta, imi place foarte mult mancarea chinezeasca. Astfel ca incerc frecvent sa reproduc gustul specific acesteia. Am folosit ceapa, mar verde, ardei gras (galben si rosu), muguri de bambus, ghimbir, sos de soia (preferabil nesarat), zahar (brun) si condimente (Delikat sau sare, piper, chili, ghimbir macinat si scortisoara macinata).
Am inceput prin a pregati toate ingredientele. Am taiat carnea de porc bucatele si am condimentat-o cu un praf de chili si putin ghimbir macinat. Am taiat si restul ingredientelor. Ceapa am taiat-o solzisori; merele verzi le-am taiat felii de 1,5-2 cm si fiecare felie am taiat-o in 3-4 bucati; la fel am procedat si cu ardeiul gras; radacina de ghimbir am curatat-o de coaja si am taiat-o cubulete mici (5mm); mugurii de bambus (din conserva) sunt deja felii, astfel ca doar am taiat in 2-3 bucati fiecare felie.
Am folosit un wok pentru a gati, dar e potrivita orice tigaie suficient de mare (sau chiar si un ceaun). Am pus putin ulei in wok si am pus ceapa la calit. Am adaugat cateva linguri de zahar brun peste, am amestecat un minut si am adaugat si ghimbirul. 
Dupa inca un minut am adaugat merele. Le-am lasat sa se caramelizeze cateva minute, amestecand din cand in cand. Am adaugat si mugurii de bambus. Am tras toata compozitia in jumatate de wok si am adaugat carnea de porc in spatiul liber (pentru a-i permite sa se caramelizeze putin - in "suc propriu").
Am intors carnea cu grija sa se rumenasca putin pe toate partile, apoi am amestecat-o cu merele si am adaugat si ardeiul.
Am adaugat condimentele peste: delikat de legume, piper, chili, ghimbir si scortisoara. Am lasat totul sa se caleasca bine, amestecand din cand in cand. Am adaugat putina apa, si cand a scazut aproape complet am stropit cu sos de soia, si am mai lasat pe foc inca 3-4 minute, amestecand in permanenta.
Daca nu aveti sos de soia fara sare, aveti grija cat Delikat (sau sare) puneti, sa nu iasa prea sarat.
Cand a scazut complet si ingredientele au inceput sa se rumeneasca am luat mancarea de pe foc.
Am servit alaturi de orez salbatic.
Pofta buna!

Ingrediente:
600g muschiulet de porc;
o ceapa mare;
trei jumatati de mar verde (un mar si jumatate :P);
1/2 ardei gras rosu;
1/2 ardei gras galben;
o radacina (mica) de ghimbir;
100g muguri de bambus;
70ml ulei;
100ml sos de soia (fara sare)
condimente (1-2 linguri Delikat de legume, o lingurita ghimbir macinat, o lingurita scortisoara, piper si chili dupa gust)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu