luni, 28 iulie 2014

Tocana de galbiori si carnati

In ultima vreme mancam des ciuperci si cel mai mult ne plac galbiorii. Dar nu-i putem manca doar sub forma de sote, asa ca am decis sa incercam o alta metoda de ai prepara. Am facut o tocana cu galbiori, carnati, ceapa, usturoi, o conserva de rosii bucati si condimente (boia, cimbru, piper si sare).

Inainte de toate am pregatit ingredientele: am spalat galbiorii si i-am taiat bucati, am tocat ceapa si usturoiul, si am taiat carnatii in felii. Carnatii folositi erau carnati de casa picanti (asta e denumirea lor, i-am cumparat din magazin, nu i-am facut). Intr-o cratita incapatoare am pus carnatii sa se rumeneasca (fara ulei). Dupa ce s-au rumenit suficient am adaugat ceapa si usturoiul. In felul acesta am folosit grasimea din carnati pentru calit. Le-am tinut pe foc pana s-a calit bine ceapa, amestecand din cand in cand.
Am adaugat galbiorii taiati si condimentele. Multa boia (dulce) - daca folositi carnati normali, nu picanti, puteti adauga boia iute, dupa gust. Am mai adaugat un praf de sare, putin cimbru si mult piper macinat proaspat.
Am adaugat si putina apa (cam 50ml) ca sa ajut galbiorii sa se faca. Se poate folosi vin alb in loc de apa, va da un plus de savoare. Am amestecat bine si am lasat cratita 10-15 minute pe foc mediu, cu capac peste. Am adaugat o conserva de rosii cubulete. Se poate folosi pasta de rosii cu putina apa (sau vin alb) in locul acestora.
Am amestecat bine si am lasat inca zece minute sa fiarba sub capac. Dupa cele zece minute am indepartat capacul si am lasat sa fiarba pe foc mic, amestecand din cand in cand, pana a scazut.
Se serveste calda, cu paine sau chiar cu mamaliga.
Pofta buna!

Ingrediente:
400g galbiori;
350g carnati;
400g (1 conserva) de rosii bucati (pulpa);
1 ceapa mare;
1 capatana de usturoi;
condimente (boia dulce sau iute - dupa gust, cimbru, piper, sare).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu