sâmbătă, 19 aprilie 2014

Friptura de ied


In aceasta perioada se consuma foarte mult miel, insa eu am o preferinta si pentru ied, care mi se pare chiar mai gustos. Astfel ca in fiecare primavara pregatim o friptura de ied pe care o tinem minte un an intreg :)
Pentru inceput, condimentam bine tava in care vom pregati friptura, pentru ca iedul sa isi ia bine aromele din ea. Am luat o tava mare ceramica si am pus in ea boia dulce, piper proaspat macinat, salvie, usturoi, anason stelat, cateva boave de piper si ienibahar.
Am asezat apoi bucatile de ied (am avut doua pulpe si o coasta care erau destul de mari, insa din pacate nu am avut la dispozitie o tava mai potrivita) cu atentie astfel incat sa maximizez suprafata de contact cu tava.
Le-am condimentat si pe ele cu boia, piper proaspat macinat, sare, cateva frunze de salvie, cateva crengute de cimbru, am ras putina nuscoara dupa care am stropit totul cu un pic de whiskey (nu mult, pentru ca se preling condimentele de pe carne). Alcoolul ajuta la marinarea carnii, o fragezeste si face aroma condimentelor mai puternica si se evaporeaza la cuptor.
Am lasat apoi totul la marinat cca 2 ore, mai intai la frigider si apoi la temperatura camerei (cam 30 de minute).
Am mai adaugat niste whiskey si putina apa, pentru a forma putin sos pe fundul tavii si am pus tava in cuptorul incins (din care tocmai scosesem drobul).
Desi iedul a fost tanar si carnea frageda, datorita cantitatii mari, timpul de preparare a fost de 1,5 ore, din care aproximativ 45 de minute acoperit cu folie de staniol pentru a nu iesi prea uscat. Dupa scoaterea foliei, iedul trebuie sa mai stea minim 15 minute la cuptor, pentru a capata culoarea potrivita si un pic de crusta.
Pentru aceasta friptura de ied, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
 - 2 pulpe din spate de la ied si 1 coasta
 - salvie
 - usturoi
 - cimbru
 - nucsoara
 - piper macinat si boabe (mozaic)
 - ienibahar
 - anason stelat
 - whiskey (aprox 400 ml)
 - boia dulce

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu