miercuri, 29 ianuarie 2014

Ficatei cu ciuperci, in vin

Una dintre primele retete pe care le-am gatit sunt ficateii de pui, in vin. Sunt destul de simplu de gatit, si foarte gustosi. Am folosit ficatei de pui, ciuperci (din conserva), ceapa si vin alb. De obicei ii servesc alaturi de piure sau cartofi prajiti, dar aveam pofta de ceva mai trasnit. Astfel ca am luat o conserva de baby carots si una de boabe de porumb si le-am tavalit intr-o tigaie incinsa alaturi de un strop de ulei. Le-am aromat cu busuioc proaspat, un strop de sare si piper din belsug.
 Inainte de toate am tocat vreo doua cepe si ciupercile (erau intregi), si am taiat in 2-3 bucati ficateii de pui.
Am incins o tigaie cu putin ulei si am pus ceapa la calit. Dupa 1-2 minute am adaugat ciupercile si, cand au inceput sa se rumeneasca un pic, am adaugat si ficatul. Am adaugat o lingurita cu varf de delikat si piper. Imi place sa adaug delikat in mancare pentru ca da un gust foarte bun. Daca nu doriti sa adaugati delikat, sau alte condimente asemanatoare, nu uitati sa adaugati sare - dupa gust. Dupa 2-3 minute am adaugat vin din belsug - astfel incat aproape sa acopere continutul tigaii. Am lasat pe foc mediu spre mic pana cand a scazut aproape complet.
Am servit alaturi de garnitura descrisa mai sus. Aroma data de busuiocul proaspat din garnitura a completat foarte bine aroma ficateilor in vin.
Pofta buna!

Ingrediente:
ficat de pui - 500g;
ceapa - doua bucati;
ciuperci - o conserva de 400ml;
Puteti folosi si ciuperci proaspete - doar sa aveti grija sa se gateasca suficient;
vin alb - aproximativ 300ml
condimente - sare, piper, delikat.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu