luni, 28 iulie 2014

Ceafa si piept de porc la gratar

Gratarul este de multe ori preferatul nostru. Daca l-am putea prepara in fiecare saptama, cred ca as fi foarte fericita, pentru ca este un fel de mancare foarte versatil si poate fi mereu altfel.
O sa va impartasesc de aceasta data reteta noastra clasica de gratar. Pentru inceput, aveti nevoie de carne, preferabil de porc pentru ca e cea mai gustoasa. Eu am ales ceafa si piept de porc cu os.

Intotdeauna incep cu amestecarea condimentelor, asa ca, intr-un castronas mic, am amestecat urmatoarele condimente: usturoi granulat, sare de mare, boia dulce, cimbrisor, salvie, rozmarin si cimbru.
Peste toate acestea am turnat ulei (puteti folosi ulei de masline, insa nu recomand datorita punctului jos de ardere) si am amestecat bine.

Separat, se bate bine carnea si se cresteaza acolo unde e cazul.
Se unge apoi carnea cu sosul preparat (aveti grija sa fie bine omogenizat si in special sarea sa fie bine imprastiata.
Carnea astfel preparata se pune pe gratarul incins si se lasa 5-7 minute pe fiecare parte pentru piept si 3 minute pentru ceafa, care se intoarce de 3 ori.
Cand carnea este gata, se pune intr-un vas acoperit, ca sa se pastreze calda pana la servire.
Ingredientele necesare sunt urmatoarele (cantitatile sunt orientative si pot varia in functie de gust):
 - 400 gr ceafa de porc
 - 400 gr piept de porc
 - 2 lingurite de condimente (cantitate totala):  usturoi granulat, sare de mare, boia dulce, cimbrisor, salvie, rozmarin si cimbru
 - 3 linguri de ulei
 - 1 gratar bine incins :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu