vineri, 25 iulie 2014

Lapte de pasare

Se spune uneori ca deserturile simple sunt cele mai gustoase... cred ca Alex e de acord cu aceasta zicala pentru ca Laptele de pasare se numara printre preferatele lui. Bineinteles, ca se poate intampla ca si deserturile simple sa nu iti iasa... dar, cel mai important, sunt la fel de gustoase :)
Asadar, se pune 1 litru de lapte la fiert cu o lingura rasa de zahar si 2 pliculete de zahar vanilinat (simplu sau bourbon, nu conteaza). L-am lasat la foc mic pentru ca mai aveam ceva treaba si nu vroiam sa dea in fiert prea repede.

Am luat apoi 6 oua reci carora le-am separat galbenusurile de albusuri.

 Am batut albusurile spuma pana s-a intarit bine si a devenit lucioasa si neteda.

Apoi am turnat, treptat si in ploaie cam 100 gr de zahar.
Intre timp, laptele a inceput sa fiarba si am avut grija sa nu se umfle.
Bezeaua astfel rezultata se separa cu o lingura si se pune in laptele care fierbe.
Se lasa cateva secunde si se intorc pe partea cealalta cu ajutorul unei spumiere. Se mai lasa cateva secunde si se scot intr-un vas adanc termorezistent.
Dupa ce am facut toti bulgarasii, am pus mixerul peste galbenusuri si le-am amestecat cu inca 100 de gr de zahar.
Am turnat acest amestecat peste laptele care fierbea si am amestecat bine. Amestecul trebuie lasat pe foc foarte putin, veti observa ca la un moment dat incepe sa faca bule intr-un colt.
 Acela e momentul cand trebuie sa stingeti focul si sa turnati sosul peste bulgarasii de bezea. Daca lasati mai mult, sosul se va taia si probabil va trebui strecurat inainte de a fi pus peste bulgarasi.
Desertul astfel obtinut se serveste rece si ingredientele necesare sunt:
 - 6 oua reci
 - 1 litru de lapte
 - 215 gr de zahar
 - 2 plicuri zahar vanilinat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu