marți, 9 iulie 2013

Sticky Ribs (costite dulci-picante)


Una din retetele mele preferate pentru gratar este cea de costite de porc dulci-picante. Sunt extraordinar de gustoase dar - va previn - trebuie sa fiti gata sa va murdariti, nu de alta, dar e pacat sa te chinui cu furculita si cutitul in loc sa rontai temeinic, pana la os :)

In primul rand aveti nevoie de una sau mai multe bucati de coasta de porc. Eu folosesc bucati intregi, pentru ca  mi se par mai usor de manuit pe gratar (desi sunt mai greu de marinat). Se prepara o marinata din whisky, miere, ketchup, chili si alte condimente. Se amesteca aceste ingrediente intr-un castron incapator si se scufunda coastele in preparatul rezultat. Se lasa la marinat cel putin o ora. Eu le pregatesc dimineata pentru gratarul de seara, deci se marineaza circa 7-8 ore (in frigider).

Nu uitati sa mai rasuciti costitele in castron, daca sosul nu le acopera complet, pentru a se marina cat mai egal pe toate partile.

Cam pe cand ma apuc sa pregatesc gratarul, scot castronul din frigider, astfel incat, carnea sa se mai incalzeasca un pic inainte de a fi pusa pe gratar.




Carnea o duc la gratar in castron, pentru ca pe masura ce se prepara folosesc sosul ramas pentru a o unge. Caldura degajata de carbuni trebuie sa fie potrivita, daca sunt foarte incinsi tineti gratarul cat mai sus, sa nu se arda prea repede la exterior. Eu pun coasta pe gratar mai intai cu partea fara carne, apoi o intorc de 2-3 ori pana cand este gata. De fiecare data dupa ce o intorc o ung cu sosul metionat mai sus. Mie imi place carnea de porc bine facuta, astfel ca tin coasta pe gratar pana cand incepe sa se arda un pic sosul. Costitele din poze au fost suculente - sa nu va fie teama ca se ard - doar sosul se arde un pic si se innegreste.

Ingrediente:
In primul rand un gratar cu tot ce trebuie - lemne, carbuni, carne, bere, etc. :) Cantitatile sunt in functie de apetitul si numarul participantilor. Doar sa tineti minte sa faceti sos suficient pentru a marina toata carnea cat mai uniform.

- coaste de porc;
Marinata:
- whisky si miere in cantitati egale (eu am folosti in jur de 100 ml din fiecare);
- ketchup (cam cat whisky-ul si mierea la un loc);
- chili cat mai mult - dar dupa gust (eu am pus cam o lingura rasa);
- piper din belsug si un strop de sare;
- alte condimente, daca doriti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu