marți, 28 octombrie 2014

Placinta cu dovleac



De Halloween se sculpteaza dovleci, dar se si mananca. Si cum placinta este o reteta care nu lipseste de la nicio sarbatoare, anul acesta am pregatit o clasica placinta de dovleac.

Am inceput prin a curata dovleacul placintar si a-l taia cubulete, inainte de a-l pune in blender.

L-am maruntit bine si apoi l-am pus intr-o tigaie, la foc mic, cu mult zahar si scortisoara si am amestecat din cand in cand in el. Dureaza cam 30-40 de minute pana se inmoaie suficient pentru placinta.
Separat, am pus intr-o oala pe foc 8 linguri de lapte, 7 linguri de zahar si 7 linguri de ulei si am amestecat bine pana au dat in clocot.
Am luat oala de pe foc si am pus-o la racit, insa nu de tot (cat sa tin degetul in amestec).
Am pus apoi amestecul intr-un castron si am adaugat un ou.
Am amestecat bine, pana la omogenizare, dupa care am adaugat bicarbonatul si putina esenta de vanilie.
Am adaugat apoi treptat faina, pana s-a format o coca omogena dar frageda. Intre timp, am dat drumul la cuptor la foc mediu.
Am taiat coca in doua (o bucata pentru fiecare foaie) si am intins bucatile, pe rand, cu facaletul, pe masa tapetata cu faina.
Am luat foaia pe facalet si am intins-o in tava, peste hartia de copt. Am adaugat dovleacul deasupra si am intins si cealalta foaie.
Am pus-o pe deasupra avand grija sa "sigilez" orice gaura in foaie, am uns foaia de deasupra cu ou batut  si am dat tava la cuptor pentru aproximativ 30 de minute.
Cand s-a rumenit foaia de deasupra, am scos-o  si am lasat-o sa se raceasca un pic.
Am presarat zahar pudra din abundenta si am lasat-o cateva ore sa se raceasca inainte de a o taia bucatele.
Ingredientele pe care le-am folosit pentru aceasta delicioasa placinta cu dovleac sunt:
 - 1 kg dovleac (curatat)
 - 150 gr zahar pentru dovleac
 - 1 lingura scortisoara
 - 8 linguri lapte
 - 7 linguri zahar
 - 7 linguri ulei
 - 1 ou pentru foi
 - 1 lingurita rasa de bicarbonat
 - 1 lingurite esenta de vanilie
 - 400 gr faina + faina pentru intins foile
 - 1 ou batut pentru uns foaia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu