duminică, 2 octombrie 2011

Porc aromat cu legume

Era o dupa amiaza calda de toamna si aveam niste muchiulet de porc la frigider, asteptand sa fie gatit. Ca de obicei, cand gatesc, improvizez inspirat de ceea ce am la indemana si de mancarurile care mi-au placut in trecut. Si, pentru ca imi place mancarea chinezeasca, am gatit ceva inspirat de aceasta.

Asadar, am luat muschiuletul si l-am taiat bucati mici, cam cat o nuca si le-am lasat la marinat cam 30 de minute la frigider intr-un sos de miere si whiskey (in cantitati egale). In acest timp am taiat niste ceapa marunt, ardei feliute nu foarte mari, am pus o cutie de ciuperci taiate si una de porumb la scurs si am taiat rondele un ardei verde iute (crud, nu murat). Am scos carnea si am lasat-o la scurs intr-o strecuratoare. Am pus ceapa la prajit, intr-un pic de ulei de masline dupa care am pregatit un amestec dintr-un cub Knorr de legume, ciuperci uscate macinate, condimente dupa gust (eu am pus menta si ghimbir macinate) si ulei de masline (la un cub si aproximativ 2 lingurite rase de condimente macinate eu folosesc cam 50 ml de ulei de masline).

Sfat: pregatiti amestecul inainte sa puneti ceapa la prajit, altfel riscati sa vi se arda ceapa (din experienta proprie) :P

Am adaugat ardeiul gras in tigaia cu ceapa; am uns carnea cu amestecul preparat si am amestecat-o cu mana pana cand a absorbit uleiul din amestec. Am pus o alta tigaie la incins, fara ulei si am pus in ea carnea la rumenit. Am adaugat porumbul, ciupercile si ardeiul iute in tigaia cu ceapa si ardeiul gras, peste care am presarat putin busuioc.

Sfat: Nu uitati sa amestecati atat in porc cat si in legume, pentru a se gati uniform. 

Dupa ce porcul s-a rumenit, l-am rasturnat peste legume si am turnat putin sos dulce de soia (fara sare). L-am mai lasat aproximativ 5 minute pe foc,  pentru a se patrunde bine si a se omogeniza aromele.

L-am servit cu orez fiert simplu. Se incinge putin ulei, se adauga orezul, se amesteca in continuu 2-3 minute si se adauga apa fiarta de 3 ori mai multa decat cantitatea de orez (de ex., la 1 cana de orez se pun 3 cani de apa). Dupa gust, se poate adauga putina sare in apa (inainte de a fi pusa peste orez).
Pofta buna!

Ingrediente:
 - muschiulet de porc
 - ciuperci taiate din conserva
 - porumb boabe din conserva
 - ardei gras portocaliu
 - ceapa alba (poate fi inlocuita cu cea rosie)
 - miere
 - whiskey
 - ulei de masline
 - sos de soia
 - bureti de padure uscati (macinata pe loc)
 - alte condimente (menta, ghimbir, busuioc)
 - 1 ardei iute
 - 1 cub Knorr de legume


PS:  Toate cantitatile sunt alese pe baza gustului propriu si pot fi modificate dupa bunul plac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu