luni, 24 septembrie 2012

Legume cu ierburi aromate

Dupa cum am promis in reteta de ieri (Piept de rata aromat glasat cu miere) voi posta reteta pentru legumele folosite ca garnitura in pozele respective.
Am folosit broccoli, conopida, dovlecel si ciuperci. Am spalat toate legumele, dovlecelul l-am taiat in felii groase de 1cm si am rupt in buchetele de diverse dimensiuni broccoli-ul si conopida. Ciupercile erau mici, asa ca le-am lasat intregi.
Am pus toate legumele intr-o punga de copt si le-am condimentat cu sare, piper proaspat macinat, rozmarin, un strop de boia dulce, patrunjel proaspat si frunze de oregano, salvie si busuioc - toate proaspete. Am mai aruncat si cativa catei de usturoi si niste boabe intregi de piper in punga. Am stropit totul cu ulei de masline, am inchis punga si am dat-o la cuptorul incins in prelabil (la temperatura medie).
Dupa aproximativ 40 de minute le-am scos din punga si le-am mai lasat 15 minute in cuptor. Ca sa nu se usuce foarte tare am adaugat 100ml de apa in tava. 
Conopida se gateste mai greu decat celelalte legume. Daca nu va place un pic "crocanta" (noua ne place si cruda), opariti-o cateva minute inainte de a o pune in punga.


Ingrediente:
  • 1 dovlecel;
  • 400g ciuperci;
  • 200g broccoli;
  • 200g conopida;
  • 6-7 catei usturoi;
  • 100 ml ulei de masline;
  • sare;
  • piper macinat si piper boabe;
  • o lingurita rasa de rozmarin macinat;
  • o lingurita rasa de boia dulce
  • cateva frunze de ierburi aromate proaspete: patrunjel, oregano, busuioc si salvie.

Cantitatile si condimentele folosite sunt orientative. Daca doriti ca legumele sa fie picante puteti aduga boia iute, sau chili. Nu va fie teama sa experimentati :).

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu