sâmbătă, 19 aprilie 2014

Ciorba de miel

Pentru ca primavara se mananca miel, mi-am propus sa incerc si eu sa pregatesc o ciorbita de miel, pentru prima data. Si se pare ca a iesit tare bune :) Desi multi din prietenii mei spun ca nu mananca miel si de altfel nici eu nu il toleram pana acum cativa ani, sunt de parere ca daca e suficient de tanar si e preparat corespunzator este fel de mancare foarte gustos, mult mai usor decat porcul.

Si pentru ca ciorba de miel imi aduce aminte de copilarie, nu am vrut sa ies din tiparele culinare mostenite de la bunica si am inceput cu framantarea aluatului pentru taitei de casa (gasiti reteta completa pentru taitei aici)... nu e un proces deloc complicat, insa cum eu nu mai sunt obisnuita, mi-a obosit un pic mana dreapta :). Am intins foaia si am lasat-o la uscat, continuand cu restul pregatirilor.
Mielul a fost procurat de la tara si a fost  destul de mic, asa ca nu avea acel miros caracteristic pe care unii il considera neplacut. Am folosit in principal coasta pe care a trebuit sa o portionez.


Am continuat apoi cu pregatirea legumelor, pentru ca mie in general imi place sa calesc putin legumele inainte de a le fierbe, deci trebuie sa le am pe toate pregatite cand ma apuc. Am tocat marunt ceapa (alba si rosie), am taiat cubulete ardei gras (verde, galben si rosu), morcov si telina (am avut o telina din care jumatate am taiat cubulete si cealalta jumatate am pus-o intreaga in oala ca sa dea gust) iar pastarnacul l-am pus in bucati mari pe care le-am scos pe parcurs.
Am luat oala de ciorba in care am pus la incins putin ulei de floarea soarelui. Dupa ce s-a incins (am testat punand un cubulet de ceapa sa vad daca sfaraie), am adaugat ceapa pe care am lasat-o putin sa se inmoaie (nu este indicat sa fie lasata pana devine sticloasa), dupa care am adaugat carnita pe care am intors-o pana s-a albit pe toate partile (acest proces e foarte important daca vreti ca in ciorba carnea sa isi pastreze savoarea si sa nu aiba gustul de "carne fiarta"). Apoi am adaugat telina (care trebuie sa se inmoaie un pic mai mult decat restul legumelor) si apoi ardei gras impreuna cu morcovul.
Dupa ce am terminat de admirat simfonia de culori din oala, am adaugat apa calda cat sa umple cam trei sferturi din oala (este bine ca legumele si carnea odata aduse la temperatura inalta sa nu mai fie racite pentru ca risca sa se intareasca). Am condimentat cu putin Delikat de legume si am lasat-o sa fiarba cu capacul pus.

Am trecut apoi la taiatul taiteilor, proces destul de minutios daca iti doresti sa pui "fideluta" la ciorba. Cum noi preferam taiteii mai lati, i-am taiat cum au iesit :)
La aproximativ jumatate de ora de cand a inceput sa dea in clocot, am scos telina, pastarnacul si bucatile de coasta de pe care a trebuit sa scot carnea (au fost niste bucatele care nu erau foarte potrivite pentru consum in ciorba pentru ca aveau foarte multe oase) si am lasat-o 5 minute sa se raceasca, timp in care am dat focul mic la ciorba. Am scos carnita de pe os, am pus-o inapoi in oala si am adaugat taiteii pe care i-am mai lasat sa fiarba cam 5 minute. Am pus niste pasta concentrata de tomate (cam multa daca ma gandesc cat de groasa a iesit, dar gustul si consistenta finala se potrivesc foarte bine cu mielul) si jumatate de pahar de sos de rosii.
Am mai lasat ciorba de miel sa fiarba cam 5 minute, dupa care am inceput sa adaug incet incet borsul (de la bunica). Pentru ca borsul este rece, e bine sa fie adaugat treptat ca sa nu opreasca fierberea. E bine ca dupa fiecare adaugare ciorba sa fie gustata, pentru ca acreala e foarte greu de dres daca e prea puternica.
La final am adaugat 2 legaturi de leustean tocat (poate parea mult, dar oala era foarte mare).
Pentru aceasta delicioasa ciorba de miel aveti nevoie de urmatoarele:
 - cam 2 kg de coasta de miel
 - 2 oua pt taitei
 - faina cata cuprinde pentru taitei (eu am calculat cam 300 gr)
 - 2 cepe medii (1 alba & 1 rosie)
 - 1 telina mica
 - 1 pastarnac
 - 3 ardei grasi (1 galben + 1 verde + 1 rosu)
 - 100 gr pasta de tomate
 - 100 sos de tomate
 - 2 linguri Delikat Legume
 - 1.25 l bors
 - 2 legaturi leustean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu