sâmbătă, 19 aprilie 2014

Drob de miel

Drobul de miel este unul dintre felurile mele preferate de mancare si cred ca daca as putea l-as prepara saptamanal. In primul rand pentru ca se prepara din miel, care mi se pare foarte gustos si in al doilea rand pentru ca mi se pare imbinarea perfecta intre gustul de ficat si cel de ceapa, la care se pot adauga, in cazul meu, ciuperci :)

Pentru inceput, carnea si toate organele cu exceptia ficatului se fierb (preferabil cu o seara inainte) cu piper boabe, putina sare si ienibahar. Dupa fierbere se scurg bine de apa si se racesc.
Separat, ficatul se rumeneste putin in tigaie cu un pic de ulei si apoi se lasa la racit.

Organele, carnea si ficatul se dau prin masina de tocat impreuna cu 7-8 frunze de salvie, iar separat se toaca marunt 4 legaturi de ceapa verde si o legatura de usturoi.
In paralel, se toaca cam 800 de gr de ciuperci dupa preferinta (noua ne plac ciupercile, asa ca le-am tocat grosier).
Ceapa si usturoiul se pun la calit intr-o oala mare cu putin ulei de floarea soarelui (cat sa acopere fundul oalei) si se calesc pana se inmoaie, cu putin Delikat (trebuie avut grija pentru ca ceapa verde devine amara destul de repede datorita prajirii excesive).
Cand mai scad putin ceapa si usturoiul, se adauga ciupercutele taiate si se calesc si ele putin.
Se amesteca bine, avand grija ca ceapa sa nu devina amara si se adauga si verdeata tocata marunt (2 legaturi de marar si 2 legaturi de patrunjel), dupa care se ia de pe foc.
Se lasa putin la racit si in acest timp se pregateste prapurul de miel (prapurul se poate inlocui cu foaie de taitei sau cu hartie de copt, daca se prepara in tavi de chec). Este bine ca intinderea acestuia sa se faca cu multa grija, altfel exista riscul sa se rupa si sa nu mai poata fi folosit.
Eu am folosit si hartie de copt, pentru siguranta, insa daca tava se unge cu ulei, prapurul se poate pune direct in tava, iar drobul va iesi mai putin zemos.
Intre timp, umplutura se amesteca cu doua oua batute,  care vor face umplura mai legata.

Am pus apoi umplutura cu grija in prapur, pentru a evita scurgerea ei in tava.
Am tinut in permanenta de colturile lui si l-am acoperit incetul cu incetul, iar in final efortul a meritat.

Dupa umplerea lui, am gaurit prapurul cu o scobitoare din loc in loc (in jur de 10-15 gauri intr-o tava de 20 x 30 cm) si m-am distrat putin cu cateva crengute de cimbru care au mirosit delicios cat drobul s-a copt in cuptor.
Dupa aproximativ 1 ora am scos deliciosul drob de miel de la cuptor si l-am lasat sa se raceasca, pentru a putea fi savurat pe indelete.

Ingredientele necesare au fost:
 - toate organele de la un miel (rinichi, inima, plamani, ficat)
 - 4 legaturi de ceapa verde
 - 1 legatura de usturoi verde
 - cam 200 gr de carne
 - 2 oua
 - 2 legaturi marar
 - 2 legaturi patrunjel
 - 800 gr ciuperci fierte taiate
 - 1 prapur mare
 - 7-8 frunze de salvie proaspata








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu