sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Retete de la MAMA: Ghinde


Am sa incep aici seria dulciurilor pe care le-am invatat de la mama si pe care le-am facut cu ea cot la cot inca de cand eram mica. Isi tine toate aceste comori intr-o agenda ruseasca de prin `82, cu coperta neagra cu urme de faina si cu foile deja casante de la prea mult rasfoit:P

Prajitura care imi e cea mai draga (si din care mananc cel mai mult) se numeste ghinda si probabil ca stiti deja reteta de la cofetarie, insa va garantez ca nu e la fel de gustoasa. Este formata din 4 parti principale: 2 fursecuri din aluat fraged, o crema racoritoare, glazura de ciocolata si un invelis care poate consta in fulgi de cocos, nuci sau alune pisate, bomboane colorate si zahar pudra.  Cele pe care le prefer eu sunt cu nuca de cocos si nuci pisate.
Astfel, aluatul fraged se face cu un pachet de margarina de gatit, 100 grame zahar pudra, faina cata cuprinde si zahar vanilat (sau chiar pastaie de vanilie rasa). Se amesteca margarina cu zaharul si apoi se inglobeaza faina pana devine o coca legata, dar usor de rupt. Se desparte coca in bucati de marimea pumnului si se intinde foaie de 2-3 mm grosime.
Sfat: Presara din abundenta faina pe foaie, pentru ca fiind aluatul fraged se rupe foarte usor daca se lipeste de facalet
Pe foaie se traseaza modele cu furculita si apoi se taie dreptunghiuri de aproximativ 5 cm lungime si 2 cm grosime, care se pun in tava neunsa (se poate prasara putina faina). Se scot dupa ce au inceput sa se rumeneasca si se pun intr-un castron.
Sfat: nu le varsati direct din tava in castron deoarece sunt casante

Dupa ce le-am copt pe toate, am inceput sa prepar crema: am amestecat o jumatate de pachet de margarina de gatit cu 150 gr zahar pudra alb si cu galbenusul de la un ou, amestecand cu mixerul la viteza mica la inceput, apoi crescand treptat viteza pana devina o crema compacta si omogena, care se da la frigider pe durata prepararii glazurii.
Glazura de ciocolata se prepara foarte simplu: 50 gr ciocolata amaruie (preferabil cu minim 70% cacao) se amesteca cu 50 gr unt si se adauga putin lapte. Se pune pe foc, se amesteca pana se omogenizeaza dupa care se lasa la racit.
Am luat apoi cate un fursec pe care l-am uns cu crema, peste care am pus un alt fursec (partea cu modelul de la furculita trebuie sa ramana la exterior) si am scufundat „sandvisul” astfel obtinut in glazura racita dupa care l-am dat prin nuca de cocos sau nuca pisata (de obicei fac unul de un fel si unul de fel pana termin fursecurile:P) si zahar pudra.
Se dau la frigider si se consuma a doua zi, cand sunt fragede.

Enjoy!

Ingrediente:
FURSECURI:
- 1 pachet margarina de gatit
- 100 grame zahar pudra
- faina cat cuprinde
- mirodenii
CREMA:
- 125 gr margarina de gatit
- 150 gr zahar pudra
- 1 galbenus ou
GLAZURA:
-          50 gr ciocolata amaruie
-          50 gr unt
-          50 gr lapte fiert si racit
-          150 gr nuca de cocos
-          150 gr nuca macinata
-          200 gr zahar pudra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu