duminică, 4 mai 2014

Cartofi noi cu ceapa, la cuptor

Una din garniturile noastre preferate, in perioada de primavara, sunt cartofii noi. Bine condimentati, alaturi de ceva ceapa si stropiti cu putin ulei, devin deosebit de gustosi dupa o calatorie de aproape o ora prin cuptorul incins.
Cartofii noi nu trebuie neaparat curatati de coaja. E suficient sa fie spalati bine de pamant, eventual frecati cu o perie sau un burete (fara detergent de vase :P). Parca sunt mai savurosi cand sunt gatiti in coaja. 
Dupa ce am spalat bine cartofii, i-am taiat in jumatati sau in sferturi astfel incat bucatile sa fie cat mai egale si sa se gateasca uniform. I-am tavalit intr-o tava si i-am condimentat bine. Am folosit piper, boia dulce, cimbru, putin oregano si sare. Daca nu va place cimbrul puteti folosi rozmarin.
Am taiat doua cepe julien si le-am presarat peste cartofi.
Am acoperit toti cartofii cu ceapa, am stropit cu putin ulei si am amestecat, astfel incat sa se condimenteze si ceapa. Am pus o folie de staniol peste si am dat la cuptorul incins in prealabil. Dupa jumatate de ora am scos tava, am indepartat folia, am mai amestecat putin si i-am bagat inapoi in cuptor - sa-si continue drumul spre rumenirea perfecta.
Dupa inca douazeci de minute i-am scos din cuptor si i-am indrumat spre masa. I-am servit alaturi de costite si alte bunatati gatite la gratar, dar se potrivesc foarte bine alaturi de orice friptura.

Pofta buna!

Ingrediente:
1,5 kg cartofi noi;
2 cepe (mari);
condimente (dupa gust): piper, boia dulce, cimbru (sau rozmarin), oregano, sare;
4-5 linguri de ulei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu