duminică, 4 mai 2014

Tochitura cu mamaliguta

Tochitura moldoveneasca si Limba cu smantana sunt mancarurile mele preferate, dintre cele traditionale romanesti. E nevoie de carne de porc, carnaciori si - daca aveti - organe de porc. Eu m-am abatut un pic de la reteta traditionala si am folosit ficat de pui. Mai e nevoie de mamaliguta, oua si branza - preferabil de burduf.
Am folosit pulpa de porc, carnaciori din porc usor afumati si ficatei de pui. Daca doriti o aroma mai intensa de afumatura, puteti adauga si niste costita afumata.
Le-am taiat bucati si m-am apucat sa le gatesc. Am pus carnea de porc intr-un ceaun cu putin ulei - incins usor in prealabil. Dupa ce a carnita a lasat putina zeama am adaugat o lingura de condiment universal si piper - dupa gust. Pentru ca ingredientele au timpi diferiti de preparare, iar carnaciorii pot sa lase prea multa greasime, am gatit totul individual. Am pus carnaciorii intr-o tigaie - fara ulei - pana s-au rumenit putin. In acest timp am tinut carnea de porc pe foc mic si cu un capac deasupra. Carnaciorii i-am adaugat peste, iar in tigaia cu grasimea ramasa de la ei am pregatit si facateii.
Cat timp s-a gatit ficatul am adaugat o lingura mare de boia dulce si o lingurita cu varf de boia iute peste carne si carnaciori. Am adaugat si ficatul peste si am amestecat bine si am lasat totul la foc mic, cu un capac deasupra.
Cand am pus ficateii in tigaie am pus si un vas cu apa la fiert - pentru mamaliga. Dupa ce am adaugat ficateii la restul tochiturii am facut si mamaliga. Am prajit cateva oua ochi si am servit totul precum in imagini. Mamaliguta, cu un ou ochi si branza rasa pe deasupra, alaturi de tochitura.
Pofta buna!

Ingrediente:
400g carne de porc;
200g carnaciori din porc (afumati);
250g ficat de pui;
condimente: boia dulce si iute, piper, condiment universal (sau un varf de sare).

Pentru garnitura:
mamaliga;
oua (ochi) - unul pentru fiecare portie;
branza rasa - dupa gust.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu