duminică, 4 mai 2014

Coaste de porc cu usturoi, la gratar

Am prieteni carora nu le plac mancarurile dulci, astfel ca, la traditionalul gratar de 1 mai, a trebuit sa pregatesc coastele de porc si altfel decat dulci-picante. Am ales sa le marinez intr-un sos cu mult usturoi si usor picant.
Intr-un castron am amestecat cimbru, boia iute, piper alb macinat si condiment universal. Am adaugat whiskey si cateva linguri de sos worcester. Am curatat o capatana de usturoi si l-am maruntit bine pe tot (ca pentru mujdei). L-am adaugat in castron, am pus si putin ulei si am amestecat bine.
Am tait scaricica in doua bucati (e mai usor de manevrat) si am stropit-o bine cu marinata proaspat facuta. Am lasat coastele sa se marineze cateva ore (le-am pregatit de dimineata iar gratarul l-am facut seara). Le-am mai intors prin sos de cateva ori, sa se patrunda cat mai uniform.
Seara le-am asezat pe gratarul bine incins, mai intai cu interiorul (partea concava), pana au inceput sa se arda un pic. Le-am intors si, cand le-am considerat facute, le-am mai intors o data cu interiorul in jos. Le-am uns cu marinata ramasa si dupa 4-5 minute le-am intors din nou - pentru un minut.
Le-am servit alaturi de cartofi la cuptor si legume facute pe gratar.

Pofta buna!

Ingrediente:
2 coaste porc;
50-70ml whiskey;
2 linguri de ulei;
2-3 linguri de sos worcester
o capatana de usturoi;
o lingura de condiment universal (Delikat de legume)
condimente: o lingura cu varf de cimbru, o lingurita plina de boia iute, o lingurita rasa de piper alb.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu