luni, 9 iunie 2014

Friptura de porc la cuptor

O mancare destul de usor de facut, si intotdeauna gustoasa, este friptura de porc. Se poate face din pulpa, muschi sau ceafa. Ceafa este cea mai gustoasa (cea mai grasa) si muschiul este cel mai lipsit de grasime. Eu am folosit o bucata de pulpa de porc, putina slaninuta, whiskey si condimente.
Cand condimentez carnea pentru fripturi sau gratar, imi place sa fac un "sos" din condimente si putin ulei. In felul acesta condimentele se vor "agata" mai bine de carne, si o vor patrunde mai bine. Astfel ca, inainte de toate, am facut acest "sos". Am pus doua linguri de Delikat, o lingurita plina de cimbru, putin oregano, piper si am adaugat cateva linguri de ulei. Am mai adaugat o lingura de sos Worcester si cativa catei de usturoi tocati.

Am uns carnea pe toate partile, si am stropit-o cu whiskey din belsug.
Pentru ca pulpa mi se pare un pic prea slaba, am crestat carnea de cateva ori, cam la 1,5cm distanta, astfel incat sa patrunda mai bine condimentele, si sa o pot "impana" cu feliute de slanina (fara sorici).









Am lasat cateva bucatele de slanina si prin tava, sa adauge gust sosului.
Am bagat tava in cuptorul incins in prealabil. Dupa jumatate de ora am intors friptura in tava, astfel incat sa se patrunda uniform. Dupa inca patruzeci de minute am intors-o la loc. Am mai adaugat putina apa in tava si am mai lasat-o in cuptor inca 30-40 de minute, pana a fost gata.
Se poate servi alaturi de orez, cartofi la cuptor, sau alte garnituri, pe placul mesenilor.

Pofta buna!

Ingrediente:
1,5 kg pulpa de porc
4 linguri de ulei;
4-5 catei de usturoi;
whiskey sau coniac dupa gust;
o lingura de sos Worcester;
condimente (cimbru, piper, delikat sau sare, oregano).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu