luni, 9 iunie 2014

Briose cu cacao si banane

Imi plac foarte mult briosele insa nu le prepar suficient de des, dupa parerea mea :) Totusi am descoperit o reteta foarte simpla si destul de rapida pe care probabil ca o voi repeta destul de des in perioada urmatoare. Este o reteta al carui aluat are la baza banane si din acest motiv are o consistenta si un gust deosebit.

Pentru inceput se pregatesc ingredientele, deoarece prepararea alutatului este rapida si e bine sa avem totul la indemana: banane cat mai coapte, oua, ulei de floarea soarelui, zahar brun, faina alba, cacao cernuta si praf de copt. Se incinge si cuptorul, la 200 de grade (aproape maxim).
Pentru inceput, se decojesc bananele si se piseaza bine cu mixerul.
In acest timp, se amesteca faina cu cacao si cu un plic de praf de copt (eu am pus doar jumatate si din acest motiv nu au crescut destul).
In bolul de mixer, peste banane se toarna uleiul care se incorporeaza teptat, apoi ouale si zaharul brun, tot treptat.
Dupa ce se omogenizeaza, se adauga cate o lingura din amestecul de faina, cacao si bicarbonat si se bate bine, la viteza mai mare.









Amestecul astfel obtinut se bate pana la omogenizare, dupa care se toarna in forme de silicon.









Formele se pun in cuptor si se lasa pentru 20-25 de minute (scobitoarea nu o sa iasa curata, deoarece fundul briosei ramane moale pana cand se raceste (eu le-am lasat 35 de minute si s-au ars putin pe fund si s-au intarit).
Briosele se lasa la racit pe un grilaj metalic de racire (eu am transformat o friteuza intr-un astfel de gratar). Se pot servi atat calde cat si reci, sau se pot congela pana la 2 luni. Inainte de servire, e bine sa fie dezghetate pentru 3-4 ore pe gratar si apoi incalzite 5-8 minute in cuptorul preincins.
Pentru aceste minuni ciocolatii am folosit urmatoarele ingrediente:
 - 3 banane cat mai coapte
 - 125 ml ulei de floarea soarelui
 - 2 oua
 - 100 gr zahar brun
 - 225 gr faina alba
 - 3 linguri de cacao proaspat cernuta (se masoara inainte de a fi cernuta)
 - 1 plic praf de copt
 - 18 forme de briose

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu