duminică, 22 iunie 2014

Ied cu menta si usturoi


Mai tineti minte friptura de ied din aprilie? Ei se pare ca vara e un sfetnic bun, pentru ca umbla vorba ca am facut o friptura si mai buna :) Cum am facut asta? Nimic mai simplu: m-am inspirat din magazin, unde am gasit o menta in ghiveci inmiresmata si care ma ducea cu gandul la o friptura aburinda in care sa o pot asorta cu usturoi.

Asadar, am luat cateva crengute de menta, cu tot cu codite, carora le-am adaugat cateva ierburi aromatice din cultura proprie (busuioc, cimbru, coriandru si patrunjel). In acest timp am dat drumul la cuptor la intensitate medie.

Le-am spalat bine sub jet de apa rece si le-am uscat in servetel, dupa care le-am aruncat in blender.
Dupa ce s-au maruntit, am pus si cativa catei de usturoi si o ceapa mica si am maruntit bine de tot amestecul.
Separat, am spalat si uscat usor pulpele de ied si am tapetat o tava ceramica cu putin ulei de floarea soarelui, sare si piper mozaic proaspat macinat, in care am asezat pulpele pe rand. Am facut cateva gauri mici in pulpe (in zonele mai carnoase) cu ajutorul unui cutit ascutit, in care am introdus putin din amestecul preparat anterior. Cu restul amestecului am "uns" bine pulpele pe toate partile si am pus si putina sare.

Dupa ce le-am asezat in tava, am turnat whiskey din abundenta si putina apa de completare.
Am dat iedul la cuptor cam 30 de minute, dupa care l-am intors pe partea cealalta si am mai turnat din zeama din tava peste carnita ca sa nu se usuce prea tare. Dupa alte 20 de minute l-am intors din nou si dupa inca 10 minute l-am scos de tot din cuptor, atunci cand mi s-a parut suficient de aromat.
Noi l-am servit alaturi de o delicioasa garnita de pilaf cu ciuperci la cuptor :)

Cantitatile necesare sunt:
 - 2 pulpe de ied
 - 4-5 crengute de menta verde
 - 1 crenguta busuioc verde
 - 1 crenguta coriandru verde
 - 1 crenguta cimbru verde
 - 8 catei de usturoi
 - 1 ceapa mica
 - sare dupa gust
 - whiskey dupa gust




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu