duminică, 22 iunie 2014

Pasta de Zucchini cu menta si usturoi

Zucchini si dovleceii clasici sunt cam lipsiti de gust de felul lor, dar acesta este un avantaj cand ii gatim ca pasta - vor prinde gustul celorlalte ingrediente. Pentru aceasta pasta am folosit zucchini, menta proaspata, usturoi, branza de capra, parmezan si condimente. Se poate folosi si dovlecel normal, dar zucchini da o culoare mai intensa.
Aceasta pasta poate sa fie picanta (de la piperul alb), racoritoare (de la menta) sau usturoiata (de la usturoi, desigur) in functie de cantitatea de condimente. Cea prezentata aici este relativ echilibrata (doar putin picanta).
Dupa ce am spalat bine zucchini, i-am taiat in felii cam de un centimetru grosime. I-am pus la fiert in apa suficienta, intr-o oala cu capac.
 




I-am lasat sa fiarba cam jumatate de ora, apoi i-am rasturnat intr-o strecuratoare. I-am lasat la scurs cam o ora. Cu cat se duce mai multa apa din ei, cu atat va fi mai groasa pasta finala.






Cat au stat zucchini la scurs si racit, am tocat menta putin. Am curatat si cativa catei de usturoi. Am pus usturoiul, zucchini si menta intr-un robot de bucatarie, pentru ai toca. Am pus robotul in functiune si l-am lasat un minut sa-si faca de cap...
Am adaugat 150 de grame de crema de branza de capra si am omogenizat. Dupa doua minute, am adaugat inca 150 de grame de crema de branza de capra. Se poate folosi si branza de capra normala dar se va omogeniza mai greu. Am adaugat si restul condimentelor (putina sare si mult piper: piper alb macinat si piper mozaic - negru, rosu si verde - direct din rasnita).
Am lasat din nou robotul sa munceasca in locul meu. Cand totul a fost bine omogenizat am oprit robotul. Se poate servi in castronase, presarat cu parmezan si crutoane sau, de pofta, direct din vasul robotului. Noi aveam invitati asa ca am servit in pahare transparente ornate cu frunze de menta si parmezan, alaturi de multe grisine.










Invitatii l-au mancat inclusiv ca sos pentru snitele.

Pofta buna!

Ingrediente:
1,2kg zucchini;
300g crema de branza de capra;
o mana de frunze de menta tocate;
4 catei de usturoi;
condimente (sare si piper - dupa gust);
50g parmezan si cateva frunze de menta pentru ornat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu