duminică, 10 august 2014

Vita in vin si sos de stridii

Una din mancarurile mele preferate este vita in sos de stridii. Nu cunosc reteta exacta asa ca am improvizat, iar rezultatul a fost delicios. Am folosit muschi de vitel, ardei gras (rosu si galben), ceapa, ciuperci (din conserva), sos de stridii, vin alb si condimente (ghimbir pudra, piper, praf de chili, nucsoara).
Am inceput prin a pregati ingredientele. Am taiat ardeii si ceapa (un julien mai grosier). Am taiat carnea fasii si am scurs ciupercile.
Am condimentat carnea cu piper, praf de chili, putina nucsoara si mult ghimbir. Am incins putin ulei intr-o tigaie si am pus carnea la rumenit. Un wok este perfect pentru aceasta reteta. Dupa 4-5 minute am adaugat o jumatate de pahar de vin. Am lasat sa se gateasca pe foc mic, cu capac peste, pentru aproximativ 10 minute. Am indepartat capacul si am lasat sa se evapore tot vinul si sa se rumeneasca bine carnea, apoi am rasturnat-o pe o farfurie. 
In tigaie am adaugat putin din vinul ramas si ceapa - la calit. Am adaugat si o lingura de zahar brun - daca nu va plac mancarurile dulci, nu este necesar; mie imi place plusul de savoare pe care il adauga. Dupa cateva minute am adaugat ardeii grasi. Am amestecat bine, i-am lasat sa se caleasca inca 3-4 minute si am adaugat si ciupercile. Am adaugat si condimente - ghimbir, piper, chili si un praf de sare. Dupa ce am amestecat, am rasturnat si carnea peste. 
Am adaugat vinul ramas si sosul de stridii si am lasat sa se gateasca pe foc mic, amestecand din cand in cand, pentru inca 5-10 minute. Daca doriti sa aiba sos mai mult, gatiti cu un capac peste.
Se poate servi alaturi de orez, sau simplu - daca doriti o masa mai usoara.
Pofta buna!

Ingrediente:
300g carne de vita sau vitel - muschi sau vrabioara;
2-3 cepe;
1 ardei gras rosu;
1 ardei gras galben;
1 conserva de ciuperci taiate;
1 pahar de vin alb sec sau demi-sec (150-200ml);
100ml Sos de stridii; 
Condimente: ghimbir pudra, piper (macinat proaspat), nucsoara pudra, chili.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu