duminică, 24 august 2014

Castraveti de vara picanti

Ne plac foarte mult mancarurile picante. Asa ca, atunci cand am pus castraveti la murat, nu puteam rata ocazia sa facem si cativa picanti. Am folosit inflorescenta de marar, usturoi, boabe de mustar, boabe de piper si solutie de apa cu sare. Iar pentru gustul picant am adaugat cativa chili (uscati).
Am inceput prin a spala castravetii si a clati, sub un jet de apa, mararul. Am curatat cativa catei de usturoi. Pe fundul borcanului am asezat vreo doua flori de marar si usturoiul. Apoi am aranjat castravetii in borcan, astfel incat sa incapa cat mai multi, dar fara sa ii fortam.
Dupa ce am umplut borcanul am adaugat boabele de piper si cele de mustar. Noi am dat drumul ardeilor chili, printre castraveti. Dar, tinand cont ca am avut castraveti de iutimi diferite, ar fi preferabil sa zdrobim putin ardeii si sa ii presaram pe fundul borcanului. Am asezat inca o floare de marar peste si am "fixat-o" cu ajutorul tulpinei. Se poate folosi si ardei iute sau chili proaspat. In acest caz va sfatuiesc sa taiati ardeiul in 2-3 fasii - pe lungime. Altfe, datorita perioadei mici de fermentatie, castravetii nu se vor iutii.
Am adaugat solutia de apa cu sare pana am acoperit continutul borcanului si l-am inchis cat mai bine cu ajutorul unui capac. Pentru solutia de apa si sare am folosit cam 40g (o lingura cu varf) de sare grunjoasa, neiodata la un litru de apa. Se poate folosi si sare iodata - speciala pentru muraturi. Daca va plac muraturile mai putin sarate adaugati cam 30g sare.
Borcanul se lasa la soare in prima zi (daca se poate), apoi se muta la umbra. In aproximativ o saptamana muraturile vor fi gata (cand apa devine limpede).
Muraturile nu vor fi afectate n cazul in care capacul nu se inchide ermetic. Dar, pe perioada fermentatiei, va curge apa din borcan - daca il puneti intr-o tavita nu trebuie sa va faceti griji. 
I-am servit alaturi de friptura de porc dar se potrivesc la multe alte feluri de mancare.
Pofta buna!

Ingrediente (pentru un borcan de 800ml):
1. Castraveti - cat sa umpleti borcanele pregatite
2. Inflorescenta de marar;
3. Condimente: 3-4 catei de usturoi, un lingurita rasa de boabe de mustar si o lingurita plina cu boabe de piper;
4. 2-4 ardei chili uscati;
5. Solutie de apa cu sare. Folositi doar sare pentru muraturi sau sare grunjoasa neiodata, altfel castravetii se vor inmuia. La un litru de apa e nevoie de o lingura de sare - mai mult sau mai putin plina (depinde cat de sarate doriti muraturile). O lingura plina are aproape 40g.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu