miercuri, 27 august 2014

Oua umplute

Putini dintre voi stiu ca ouale umplute sunt printre singurele mancaruri cu adevarat traditional romanesti. Chiar daca ne definesc sarmalele, mamaliga si altele de genul, de fapt cam singurele mancaruri romanesti sunt ouale umplute si poalele in brau.

Am facut aceste oua intr-o seara calda de vara, pentru ca nu mai facusem de mult si stiam ca se fac foarte usor (mi-au luat cam 20 de minute desi am stat sa fac poze si m-am miscat in "slow-motion"). Pentru inceput, aveam ouale fierte si racite. Le-am curatat de coaja, le-am taiat jumatati si am scos galbenusurile intr-un bol de mixer, cu grija, pentru a nu deteriora albusurile.

 Dupa ce am scos toate galbenusurile, am adaugat maioneza, mustar, sare, piper, zeama de lamaie si putin marar uscat si macinat (din pacate nu aveam marar proaspat si nici de unde sa il cumpar, insa si acest marar si-a facut treaba).
Am omogenizat bine amestecul, gustand frecvent, pentru a fi sigura ca obtin gustul perfect.
Am umplut apoi cu grija albusurile (am avut grija sa pun mai multa pasta decat locul pe care il ocupa anterior galbenusul) si am decorat cu jumatati de masline kalamata.

Ingredientele folosite au fost urmatoarele:
 - 5 oua fierte
 - 3 linguri de maioneza (preferabil light)
 - 1 lingura plina cu mustar
 - 1 lingurita cu varf de marar uscat macinat
 - sare si piper dupa gust
 - zeama de lamaie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu