miercuri, 20 august 2014

Castraveti murati de vara

 
Muraturile sunt foarte folositoare - dimineata dupa o noapte de chef - dar mai ales alaturi de fripturi si alte mancaruri. Vara, cand muraturile puse pentru iarna sunt deja consumate, este foarte usor sa faci castraveti murati. Pentru castraveti murati, clasici, noi am folosit urmatoarele: inflorescenta de marar, usturoi, boabe de mustar, boabe de piper si solutie de apa cu sare.
In primul rand am spalat bine castravetii, am trecut pe sub un jet de apa mararul si am curatat cativa catei de usturoi. Pe fundul borcanului am asezat o floare sau doua de marar si cateii de usturoi. Apoi am aranjat castravetii in borcan, astfel incat sa incapa cat mai multi - fara sa ii fortam.
In cazul in care este un borcan mai mare se poate aseza o floare de marar si intre straturile de castraveti. Dupa ce s-a umplut borcanul am dat drumul, printre castraveti, la cateva boabe de piper si de mustar. Am asezat inca o floare de marar peste si am "fixat-o" cu ajutorul tulpinei.
Am adaugat solutia de apa cu sare pana am acoperit continutul borcanului si l-am inchis cat mai bine cu ajutorul unui capac. In cazul in care capacul nu se inchide ermetic, muraturile vor fi la fel de bune, dar pe perioada fermentatiei va curge apa din borcan - daca il puneti intr-o tavita nu trebuie sa va faceti griji. Pentru solutia de apa si sare am folosit cam 40g (o lingura cu varf) de sare grunjoasa, neiodata la un litru de apa. Se poate folosi si sare iodata - speciala pentru muraturi. Daca va plac muraturile mai putin sarate adaugati cam 30g sare.
Borcanul se lasa la soare in prima zi (daca se poate), apoi se muta la umbra. In aproximativ o saptamana muraturile vor fi gata (cand apa devine limpede).
Se servesc dupa plac, oricand e nevoie de putina acreala!


Ingrediente:
1. Castraveti - cat sa umpleti borcanele pregatite; castravetii sa nu fie prea mari - mai ales daca folositi borcane de 800 ml.
2. Inflorescenta de marar.
3. Condimente (pentru un borcan de 800ml): 2-3 catei de usturoi, un varf de lingurita de boabe de mustar si o lingurita de boabe de piper; mariti cantitatea corespunzator, in functie de borcan.
4. Solutie de apa cu sare. Folositi doar sare pentru muraturi sau sare grunjoasa neiodata, altfel castravetii se vor inmuia. E nevoie de o lingura mai mult sau mai putin plina de sare (depinde cat de sarate doriti muraturile) pentru un litru de apa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu