duminică, 17 august 2014

O pricomigdala mare si pufoasa

De obicei nu imi ies senzationale bezelele, probabil pentru ca nu folosesc ingredientele corecte sau pentru ca nu am rabdare sa o las suficient la cuptor. De data aceasta insa rezultatul a fost pe gustul meu, mai ales ca nu ma pregateam pentru ceva ci doar vroiam sa ma rasfat:D Si, asa cum zice mama, cand nu pregatesti pentru un eveniment anume, atunci iese cel mai bine!
Pentru bezea este vital sa aveti oua reci, pentru ca bezeaua sa iasa tare si sa isi mentina forma cat mai mult (sunt prajituri, cum ar fi laptele de pasare unde acest amanunt este foarte important).

Pasii de preparare sunt foarte simpli: se iau 4 oua, se separa albusurile de galbenusuri (o sa aveti 4 galbenusuri in plus, deci va puteti gandi de pe acum la o reteta in care sa le folositi - Alex a experimentat cu ele si a fost foarte incantat, insa despre acest experiment va vom povesti alta data :D ). Se bat bine albusurile pana iese o spuma tare si compacta.
In aceasta spuma se adauga treptat zahar fin sau pudra, cam 125 gr, pana creste in volum si devine foarte lucioasa.
Apoi incepeti si adaugati treptat nucile (eu am folosit un mix de nuci romanesti si nuci pecan), cam 50 gr tocate marunt (daca puteti folosi faina de nuci este si mai bine, pentru ca este mai deshidratata).
Pasta / Crema rezultata am turnat-o intr-o tava ceramica tapetata cu hartie de copt si am bagat-o la cuptorul incins la focul mic spre mediu si se lasa in continuare la foc mic o ora.
Dupa ce trece timpul de coacere, este indicat sa lasati in continuare tava in cuptorul stins si usa intre-deschisa, pentru a preveni umezirea ei.
Ingredientele necesare pentru pricomigdala mare si pufoasa sunt urmatoarele:
 - 4 oua (doar albusurile)
 - 125 gr zahar fin sau pudra
 - 50 gr de nuci romanesti si pecan tocate foarte marunt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu