luni, 1 septembrie 2014

Mic dejun englezesc

Din toate mesele luate pe alte meleaguri decat cele romanesti, cel mai des imi aduc aminte de micul dejun omniprezent in hotelurile din Anglia. Oua ochi, bacon bine rumenit, fasole in sos de rosii si paine prajita. Alaturi de un ceai (Earl Grey, desigur) acesta este un mic dejun copios, capabil sa iti dea energie pentru toata ziua.Am inceput prin a rumeni feliutele de bacon. Am folosit o tigaie de teflon bine incinsa fara sa mai adaug ulei (bacon-ul are destula grasime). Am tinut fiecare felie pe ambele parti pana au prins culoarea dorita. Le-am scos din tigaie pe un servetel care sa mai absoarba din grasime.
In aceasi tigaie am gatit si ouale ochi. Am folosit grasimea ramasa de la bacon - pentru extra gust. Gatiti ouale dupa cum le preferati - mai tari sau mai moi. Noua ne plac foarte bine facute. Asa ca le dam drumul in tigaia incinsa si, timp de un minut sau doua, le stropim cu uleiul din tigaie. Apoi le intoarcem si le apasam putin - astfel incat sa se sparga galbenusul si sa gateasca integral. Cand s-au rumenit suficient le scoatem pe o farfurie si le presaram cu putina sare.







Daca preferati ouale ochi mai moi, sau mai putin rumenite, gatiti pe foc mediu sau chiar mic. Nu este nevoie sa le intoarceti, este suficient sa le stropiti cu uleiul din tigaie pentru ca albusul sa se gateasca complet.
Pentru feliile de paine am folosit un prajitor electric. Daca preferati metode mai traditionale folositi o plita de teflon pentru a rumeni painea pe ambele parti.
Inca nu am incercat sa gatesc fasolea in sos tomat asa ca am folosit o conserva de fasole (de la Heinz).
Am servit alaturi de o cana de ceai cald.
Pofta buna!
 
Ingrediente (pe portie):
1 ou;
6-8 felii de bacon;
100-150g fasole in sos de rosii;
1-2 felii de paine;
1 cana de ceai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu