marți, 21 octombrie 2014

Briose cu dovleac

Bineinteles ca din seria retetelor de Halloween nu puteau sa lipseasca briosele cu dovleac, care pot face deliciul oricarei petreceri pentru prichindei. Asa ca daca sunteti in cautarea unei retete, ati ajuns la pagina potrivita :)

Pentru inceput, se incinge cuptorul la 180 de grade (un pic dupa jumatate), iar dovleacul se  rade sau se marunteste  (in total 300 gr) si se pune deoparte.
Se iau 50 gr de faina de migdale care se pune intr-o tigaie si se rumeneste cateva minute. In paralel, am topit 75 gr de unt semisarat si l-am lasat deoparte.
Intr-un bol mare am amestecat 225 gr de faina, 1 lingurita de drojdie pudra, 125 gr zahar si 3 oua.

 Se amesteca bine, se adauga untul topit, pudra de alune si dovleacul. si se amesteca in continuare.
Evident, spre final am pus mixerul, cu paletele de framantat, pentru ca nu mai puteam bate cu telul, aluatul devenise foarte vartos si dens. Am turnat apoi aluatul in formele de briose tapetate cu hartie speciala si am dat tava la cuptor.
Dupa aproximativ 20 de minute, am scos briosele de la cuptor, dupa ce in prealabil le-am verificat cu scobitoarea, si le-am lasat sa se raceasca.
Cand erau aproape reci, m-am apucat de crema de unt, adica am amestecat 50 de grame de unt la temperatura camerei cu 100 de grame zahar pudra extrafin si un pic de vanilie pentru aroma.
Separat, se face putina glazura de ciocolata topind cam 100 de grame de ciocolata amaruie si o lingurita de unt la bain-marie. Se amesteca bine si cat inca este lichida se introduce intr-un pos. Se decoreaza briosele cu forme cat mai infricosatoare.
Pentru aceste briose, am folosit urmatoarele ingrediente:
 - 300 gr dovleac placintar
 - 50 gr faina de migdale
 - 75 gr unt semisarat pentru topit
 - 225 gr faina
 - 1 lingurita de drojdie pudra
 - 125 gr zahar
 - 3 oua
Pentru crema:
 - 50 gr unt dulce la temperatura camerei
 - 100 gr zahar pudra
 - 1 fiola esenta de vanilie
Pentru glazura:
 - 80 gr ciocolata amaruie
 - 1 lingurita de unt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu