marți, 21 octombrie 2014

Dovleac Glasat

Din seria retetelor de Halloween, va propun in continuare un delicios dovleac glasat, sau rahat de zahar, care este foarte simplu de facut si in mod sigur va fi pe gustul celor mici si celor mari deopotriva.

Pentru prepararea acestui desert, am inceput cu prepararea unui piure de dovleac, astfel: am curatat si am taiat cubulete 500 gr de dovleac (eu am folosit placintar).
Am pus pe foc dovleacul cu putina apa, cat sa nu se lipeasca de fundul oalei (cam o cana de apa) si am amestecat des in oala. Am lasat pe foc cam 40 de minute, pana s-a inmuiat dovleacul.
Am pus apoi in blender dovleacul scurs si l-am pasat bine.
Am luat apoi o oala incapatoare, in care am pus 600 gr de zahar tos, 3 plicuri de gelatina si 1 lingurita rasa de scortisoara, peste care am adaugat piureul de dovleac.
Am amestecat continutul oalei bine, pana am incorporat bine si apoi l-am pus pe foc pentru 7 minute din momentul in care a dat in clocot.
Separat, se ia am luat o tava dreptunghiulara rezistenta la temperaturi ridicate si am tapetat-o cu folie de aluminiu.
Am turnat dovleacul in tava si l-am sigilat cu folie alimentara transparenta.
Am lasat tava intr-o camera racoroasa, fara curent peste noapte, iar dimineata l-am scos cu atentie de pe folie si l-am taiat cubulete.
Desi usor lipicios, este un desert delicios si daca vreti sa il transformati in rahat, este suficient sa il presarati cu zahar pudra din abundenta.
Ingredientele pentru dovleacul glasat sunt urmatoarele:
 - 500 gr miez de dovleac placintar
 - 500 gr zahar tos
 - 3 plicuri gelatina
 - 1 lingurita rasa de scortisoara
 - optional, zahar pudra pentru decorare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu