duminică, 19 octombrie 2014

Supa de dovleac cu curry

Stim cu totii ca Halloween-ul este una dintre cele mai frumoase perioade culinare de peste an, pentru ca este momentul in care imaginatia ti-o poate lua razna si in care poti gati dovleacul in ce forma iti trece prin cap, de la supa pana la desert.
Asadar, am lasat si noi imaginatia sa umble creanga si am pregatit pentru voi niste retete cel putin haioase, numai bune pentru cei mici si, de ce nu, pentru cei mari.


Pentru inceput, am luat un dovleac maricel pe care l-am taiat si i-am scos miezul si am aruncat semintele.
Am luat 500 gr din miez si l-am taiat cuburi mari (am evitat zona mai moale de pe langa seminte pentru ca aceasta s-ar fi gatit prea repede). Am preparat putina supa de pui, dintr-un cub de pui si 300 ml de apa fierbinte.
Am luat apoi o oala si am amestecat supa de pui cu 150 ml lapte, pe care le-am pus la fiert.
Dupa ce a dat in clocot, am adaugat cuburile de dovleac si am lasat cam 20 de minute la fiert la foc mic.
Am scos apoi dovleacul din oala, l-am scurs, insa cu grija sa nu se iroseasca zeama, care se pastreaza separat. Am pus dovleacul in blender (atentie sa nu fie fierbinte, pentru ca riscati sa stricati blenderul) si l-am pasat pana a ajuns piure.










Am pus apoi dovleacul intr-o oala, am adaugat curry, sare si piper si am pus din nou la fiert, la loc mic.
Am lasat oala la fiert si am adaugat incet incet zeama ramsa, astfel incat sa iasa o supa consistenta.
Spre final, am adaugat o lingura de smantana de gatit, pentru un plus de savoare.
Pentru o servire de efect, am luat doua bilute de mozzarela, pe care le-am scobit si in care am infipt jumatate de maslina verde umpluta cu ardei gras.
Am adaugat apoi supa si am decorat "ochii" cu fire de sofran. Daca vi se pare prea infricosatoare, puteti adauga o gura zambitoare de paine prajita.
Asadar, ingredientele necesare pentru aceasta bunatate sunt:
 - 500 gr miez de dovleac
 - 300 ml supa de pui
 - 150 ml lapte
 - 1 lingurita de curry
 - sare si piper dupa gust
 - 1 lingura de smantana de gatit 30% grasime

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu