duminică, 5 octombrie 2014

Muraturi de toamna

 
Daca e toamna, inseamna ca a venit vremea muraturilor, o aventura printre legume si condimente ce reuneste toata familia in bucatarie. Asadar, weekend-ul trecut ne-am pus pe umplut borcane cu bunatati, pentru ca se anunta o iarna lunga si rece.
Pentru inceput, am ales legumele pentru muraturi, le-am spalat bine si pe unele dintre ele le-am si curatat: hreanul, morcovii si telina.


La telina am lasat un pic de tulpina (aproximativ 5 cm) langa radacina si separat am pastrat si restul de tulpina cu frunzele atasate.
Conopida am desfacut-o buchetele, si am taiat varza si telina in multe felii, ca pe un pepene.
Am taiat morcovii jumatati pe lungime (cei care au fost prea lungi, au fost taiati si pe latime) iar hreanul l-am taiat bastonase.
Am curatat cateva capatani de usturoi si am scos deoparte condimentele.
Cu toate legumele pregatite, am inceput umplerea borcanelor, cu atentie astfel incat sa umplem cat mai bine spatiul disponibil.
Pe masura ce umpleam borcanul, mai adaugam boabe de piper, boabe de mustar, coriandru, ienibahar, dafin, cuisoare, marar uscat, ienupar si chili.
La final am acoperit legumele cu frunzele de telina si am pus la fiert saramura: apa cu sare, boabe de mustar si piper negru. Am lasat apa sa dea in clocot, dupa care am stins focul si am lasat-o sa se raceasca (cat sa nu pocneasca borcanele).
Am adaugat apoi apa in borcane, cu grija sa acopere tot continutul.
Se lasa 2-3 zile cu o farfurie deasupra si abia apoi se acopera cu celofan legat strans cu sfoara pentru a nu curge. Inainte de a le lega, verificati daca s-au lasat legumele si mai puteti strecura cateva inauntru si barbotati (vanturati) apa sufland printr-un furtun astfel incat sa se omogenizeze compozitia.

Ingredientele necesare pentru 4 borcane de 30 litri in total sunt:
 - 10 kg gogonele
 - 3 conopide
 - 1 kg morcovi
 - 1 varza rosie
 - 1 kg telina cu frunze
 - 1 kg hrean
 - 5-6 ardei iuti
 - 3 capatani de usturoi
 - 40 gr piper negru
 - 30 gr mustar boabe
 - 1 lingurita de coriandru boabe
 - cateva boabe ienibahar
 - 2-3 foi dafin maruntite
 - cateva cuisoare
 - un praf de marar uscat
 - cateva boabe de ienupar zdrobite
 - 2-3 chili maruntit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu