duminică, 16 octombrie 2011

(o altfel de) Tocana de porc.


De cele mai multe ori cand gatesc imi place sa folosesc wok-ul. Cred ca e vasul meu preferat pentru gatit. Dar dupa mai bine de o luna in care am pregatit porc, vitel, pui, si tot felul de legume cu ajutorul wok-ului, mi s-a cerut sa mai schimb stilul… Cum nu pot sa mananc singur tot ce gatesc (mancarea facuta in cantitati mai mari are gust mai bun) am hotarat sa incerc ceva nou. 

Sfat: pregatiti toate ingredientele in forma in care urmeaza sa le puneti la gatit, inainte sa incepeti fiertul/prajitul etc.

In primul rand, pentru a da din start o nota diferita fata de gatitul in wok, am hotarat sa folosesc bucati ceva mai mari. Am pus la fiert intr-un vas incapator cam un litru jumate de apa cu un cub de legume. Am incins o tigaie cu putin ulei de masline, in care am calit vreo doua minute niste ceapa taiata foarte mare (o ceapa medie am taiat-o in 6 bucati). Am adaugat ciuperci proaspete, intregi (doar palaria). Dupa ce s-au calit impreuna inca doua minute le-am varsat in apa care fierbea deja. Dupa ce au fiert cam cinci minute am adaugat morcovi (baby) si mazare si le-am lasat sa mai fiarba cateva minute.

Intr-un ibric am pus la fiert cam un litru de apa si un cub de vita. Am luat un muschiulet de porc si l-am taiat felii groase cam de un centrimetru. Am pregatit un “sos” dintr-un cub de vita si ulei de masline. Am pus carnea intr-un castron, peste care am turnat sosul si am amestecat bine astfel incat sa se patrunda toata carnea cat mai uniform. Am incins bine o tigaie mare in care am pus carnea la prajit. Cand s-a rumenit bine pe toate partile am turnat apa din ibric peste carne si am lasat-o sa fiarba la foc mic inca cinci minute.
Am luat un castron mare si am pus carnea (cu tot cu zeama) in el. Am scurs legumele si le-am turnat peste carne. Atat carnea cat si legumele au fost gata cam in acelasi timp astfel ca au putut fi servite fierbinti. Am mancat cu multa paine – dupa cum vedeti au destul de multa zeama. In functie de gusturi puteti evita sa puneti zeama in farfurie.

Ingrediente:
 - Muschiulet de porc
 - Ciuperci proaspte
 - Ceapa (rosie sau alba)
 - Morcovi “Baby carrots” fierti
 - Mazare fiarta conservata
 - Ulei de masline
 - Condimente (in acest caz condimentele s-au redus la cateva cuburi de legume si vita )
Extra: puteti adauga verdeata dupa gust (patrunjel, tarhon etc).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu