marți, 25 octombrie 2011

Tarta cu zmeura

Intr-o zi calda din aceasta vara am incercat pentru prima oara o tarta cu fructe. Avand experienta doar pe torturi si prajituri gen fursecuri, mi-a fost putin teama la inceput, motiv pentru care am mers pe o reteta verificata (prajituria.ro).
Astfel, am "cules" niste zmeurica de la piata si o tava speciala pentru tarta de la hypermarket, si m-am pus pe treaba, cu noaptea in cap, convinsa ca o sa dureze ceva prepararea tartei:)

Mai intai am dat drumul la cuptor la putere medie, deoarece presimteam ca o sa fie gata repejor blatul... acesta este foarte usor de facut: se bat albusurile de la 4 oua cu 4 linguri de zahar (preferabil brun) si 1 fiola de esenta de vanilie, dupa care se adauga galbenusurile batute un pic si 4 linguri de faina (din macinis de grau integral) si jumatate de lingurita de praf de copt si se bate bine toata compozitia.



Intre timp se tapeteaza tava cu putina margarina si faina (alba, nu
macinis pentru ca se formeaza cocoloase mari cu ea), se adauga compozitia in tava si da la cuptor pentru aproximativ 25 de minute.
In caz ca va intrebati de ce nu am folosit hartie de copt... am luat o tava cu "onduleuri" pe margine si hartia nu permite acelor onduleuri sa se formeze, motiv pentru care prefer sa ma "chiunui" putin cu faina.

Blatul este gata atunci cand, daca il intepam cu scobitoarea nu se mai ia aluat pe ea. Se scoate blatul si se lasa 5 minute sa se raceasca.
In acest timp se prepara putin sirop (cam 200 ml) cu zmeura: se pun doua linguri de zmeura si 2 linguri de zahar in 200 ml de apa la fiert, intr-un ibric. Se da in clocot de vreo 2-3 ori, se ia de pe foc si se lasa la racit fie la geam fie in chiuveta cu apa rece.
Intre timp, se scoate blatul din tava (eu nu eram foarte increzatoare ca nu s-a lipit, insa dupa ce l-am scuturat putin, am observat ca se misca liber in tava). L-am rasturnat pe o farfurie mare si l-am mai lasat sa se raceasca.
Intre timp, am pus la fiert 500 ml lapte cu 3 plicuri de zahar vanilinat (sau zahar pudra si niste vanilie din pastaie).
Separat am amestecat 1 galbenus cu un ou, 3 linguri de faina 3 linguri de zahar pudra si cateva linguri din laptele de pe foc.
Dupa ce a inceput sa dea laptele in clocot am turnat amestecul peste si am amestecat in continuu, pana a inceput sa se ingroase ca o sarlota. Am luat-o apoi de pe foc si am lasat-o sa se raceasca bine (mai trebuie amestecat din cand in cand in ea, pentru ca mai formeaza crusta din cand in cand).
Am insiropat bine blatul, avand grija sa fie cat mai uniform, dupa care am pus 3 linguri de margarina intr-un vas si 1 lingura de zahar pudra pe care le-am frecat cu mixerul pana a devenit o spuma.
Am adaugat crema deja preparata si am mai amestecat in jur de 30 de secunde cu mixerul, dupa care am turnat-o peste blat.
Am presarat pe deasupra zmeura cat sa acopere crema cat mai bine...

Dupa care m-am apucat de gelatina, pe care am preparat-o cu apa si zahar (2 linguri) , in care am adaugat praful de gelatina. Am fiert totul intr-un ibric timp de 1 minut (din momentul in care l-am pus pe foc), in care am amestecat in continuu, si dupa aceea l-am luat repede si l-am turnat peste fructe, incepand din centru.
Bineinteles ca reteta se poate adapta la orice fructa dulce sau acrisoara (eu am mai incercat-o cu afine si capsuni si a iesit foarte buna:) ) sau chiar si la cocktailuri de fructe.

Ingrediente:
BLAT:
 - 4oua
 - 4 linguri zahar,
 - 4 linguri faina,
  - 1 esenta vanilie
  - praf copt
CREMA:
  - 500gr lapte,
  - 1ou+1 galbenus,
  - 3 linguri faina ,
 - 3 linguri zahar ,
 - 3 linguri margarina de gatit
 - 3 pliculete zahar vanilat ,
 - 1 plic gelatina
750 grame de zmeura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu