marți, 8 noiembrie 2011

Muschiulet "intesat" cu usturoi si rozmarin

Mama si-a amintit ca avem niste muchiulet de porc prin congelator, asa ca m-a sunat si m-a rugat sa-l fac la cuptor.  





Asa ca, dupa ce l-am dezghetat, l-am curatat de pielite (doar de pielite nu si de grasime) si l-am taiat in doua (erau doi muschiuleti). 



 

Am curatat cativa catei de usturoi, si i-am taiat pe lungime in 3-4 bucati pe fiecare (erau imensi). Am curatat si cateva frunze de rozmarin de pe o crenguta verde. 





Cu un cutit cu lama subtire am dat cateva buzunarase porcului si le-am umplut pe fiecare, cu o bucata de usturoi si o frunza de rozmarin. Cam 5-6 buzunarase pentru fiecare bucata de porc.

Sfat: folositi un cutit cu lama cat mai subtire, infigeti-l oblic in carne, si rasuciti usor, astfel incat sa aiba loc usturoiul in "buzunar". Aveti grija sa nu mariti gaura de intrare.

Am facut un sos dintr-un cub de legume, un varf de cutit de praf de rozamarin si tot atata boia de ardei iute peste care am turnat ulei de masline. Le-am amestecat bine si am uns carnea cu acest sos.












Am incins bine o tigaie si am caramelizat carnea cat mai uniform. Am asezat intr-un vas de lut carnea caramelizata si peste am turnat sosul ramas, ceva whisky si printre bucati-le de carne am asezat cateva ramurele de rozmarin. Am dat tava la cuptorul incins in prealabil.
Sfat: daca doriti un gust mai puternic de usturoi, pregatiti un "mujdei" din cativa catei si folositi whisky-ul in loc de apa. Turnati-l peste carne imreuna cu sosul pomenit mai sus.
Carnea a stat la cuptor la foc mediu cam o ora, timp in care am rasucit-o de doua ori in tava (astfel incat partea de sus sa se patrunda si ea). Dupa o ora am turnat sos de rosii peste si am mai dat-o inca jumatate de ora la cuptor, la foc mic. Am indepartat ramurile de rozmarin inainte sa torn sosul de rosii.
Am servit-o cu piure de cartofi.

Ingrediente:

Muschiulet de porc
Usturoi
Rozmarin verde
Whisky
Suc de rosii
Ulei de masline
Condimente: cub de legume, rozmarin, boia de ardei iute

Nu precizez cantitati, pentru ca depind foarte mult de gustul fiecaruia. Eu am pus mult whisky (cam 150 ml) si putin suc de rosii (am turnat cate un pic pe fiecare bucata de carne). Ca de obicei, daca nu agreati condimentele gen cub, le puteti elimina (folositi putina sare in loc de cub si orice condimente doriti).
Sfat: cand adaugati un condiment extra ganditi-va cum se potriveste cu cele deja existente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu