duminică, 16 septembrie 2012

Bruschete cu rosii si busuioc

Ieri am avut o zi plina... asteptam niste prieteni pe la noi si ne-am gandit sa le pregatim niste gustarele inspirate de Gordon Ramsay si o carticica de retete rapide din care ne mai inspiram noi din cand in cand, pentru ca are ingrediente inedite pentru bucataria romaneasca:)
Astfel, din cartea lui Gordon am luat o reteta de Bruschete cu rosii si sunca de parma pe care am gatit-o in stilul nostru.



Mai intai am dat drumul cuptorului sa se incinga la temperatura medie.
Apoi, am pregatit baza, si anume Ciabatta, pentru care am pregatit in blender o pasta de usturoi, busuioc, un strop de ulei de masline, sare si piper. Am taiat Ciabatta feliute, cu grija sa nu desprinda de tot si am uns fiecare felie cu pasta. Am folosit doua painici Ciabatta (14  felii in total) pentru 4 portii.





















Am luat apoi o bucata de hartie de copt (in care sa incapa cele doua Ciabatta una peste cealalta), am mototolit-o si am udat-o sub jet de apa (nu conteaza temperatura) si am stors-o bine, ca sa nu curga apa din ea.
Am pus Ciabbata pe hartia umeda, una peste cealalta si am impaturit bine hartia, dupa care am dat Ciabatta la cuptor (se poate lasa la temperatura respectiva sau se poate da mai tare, daca va grabiti).
Acum, Ciabbata sau orice painica pregatita astfel poate fi diferita in functie de gust: daca va plac bruschete (sau pur si simplu painica cu usturoi) mai pufoasa, lasati painica 10-15 min max la cuptor la temperatura medie, iar daca doriti o painica cu o coaja mai crocanta puteti lasa pana la 30 de min la temperatura medie spre mare, astfel incat hartia sa aiba timp sa se usuce si painea sa se rascoaca. Metoda functioneaza foarte bine pentru improspatarea painii mai vechi, prea uscate sau coapte insuficient la brutarie (mie personal imi place painica mai bine facuta, rumenita, motiv pentru care mi se pare ca painea cu coaja alba galbuie are nevoie de ceva in plus:D)
In paralel, se pregateste umplutura pentru bruchete. Am luat 10 rosioare cherry pe care le-am spalat bine si le-am curatat de seminte, dupa care le-am taiat in bucatele mici, pe care le-am pus intr-o craticioara.
Am tocat apoi grosier cateva frunze de busuioc verde (aici depinde cat de mult va place gustul de busuioc, eu sunt o mare fana si am pus frunzulitele de la 3 crengute de busuioc), pe care le-am aruncat in craticioara alaturi de rosioare.
 Peste rosii si busuioc am adaugat piper din abundenta, sare si doua linguri de ulei de masline (atentie, deoarece se pune pe foc este indicat sa nu folosim ulei extravirgin)

 
Am pus apoi craticioara pe foc, la intensitate medie si am lasat sa se caleasca putin, amestecand din cand in cand. Am lasat sa se odihneasca putin dupa ce am stins focul, si am scos Ciabatta care imprastia in jurul cuptorului un miros delicios de usturoi:).
Am taiat feliutele de tot si am pus pe fiecare feliuta amestecul deja preparat.

Ingredientele folosite au fost urmatoarele:
 - doua Ciabatta cu masline
 - 10 rosii cherry
 - 4 crengute busuioc verde
 - 4 catei usturoi
 - 2 linguri ulei de masline
 - sare si piper
Nu uitati, ingredientele sunt orientative si pot fi modificate dupa propriul gust:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu