joi, 18 iulie 2013

Vita cu aroma de ciuperci si legume la cuptor


Una din metodele mele preferate de a gati vita este pe gratar - sau macar in tigaie grill. O metoda inedita de a condimenta carnea in acest caz este cu ciuperci uscate si macinate. Iar garnitura perfecta consider ca sunt legumele coapte sau sote, stropite cu sos de gorgonzola.

In primul rand am pregatit legumele. Am ales sa fac o garnitura de varza de bruxelles, broccoli, conopida si fenicul. Broccoliul si conopida le-am rupt in buchetele si am taiat feniculul in felii de circa 5mm grosime. Le-am copt cu ajutorul unei pungi pentru legume la cuptor (de la Knorr). Le-am scos din cuptor dupa aproximativ jumatate de ora - un pic al dente. Am pastrat frunzele de la fenicul pentru mai tarziu.

Cat au stat legumele in cuptor am pregatit carnea si sosul.
Intr-o craticioara pusa pe foc am turnat niste smantana si, dupa ce s-a topit un pic, am adaugat o bucata de gorgonzola. Am amestecat in permanenta pana cand sosul s-a omogenizat. Am adaugat piper dupa gust si l-am lasat sa fiarba un pic. La final am adaugat frunzele de fenicul tocate marunt.



Pentru condimentarea carnii va trebui sa cumparati ciuperci pudra sau ciuperci uscate pe care sa le macinati. Pudra respectiva am amestecat-o cu un cub de vita si cateva linguri de ulei si, cu pasta obtinuta astfel, am masat carnea inainte de a o pune in tigaia grill. Carnea de vita e buna in sange, asa ca am tinut-o mai putin de doua minute pe fiecare parte. Desigur, gusturile difera, asa ca, tineti-o cat credeti de cuviinta, dar nu mai mult de doua minute :)


 
 La final am servit carnea impreuna cu legumele pe farfurie, si sosul separat - nu de alta, dar nu toti apreciaza gorgonzola.



Ingrediente:
 Garnitura:
- broccoli;
- conopida;
- varza de bruxelles;
- fenicul;
- punga magica pentru legume la cuptor (sau ce condimente preferati);
Am folosit cam un kg de legume in cantitati egale, plus un fenicul.
 Sos:
- 300g smantana;
- 150-200g gorgonzola;
- frunze de fenicul (sau marar/patrunjel);
- piper;

Carne:
- 500g carne de vita (antricot, muschi sau vrabioara)
- ciuperci uscate (pudra);
- cub de vita;
- 4-5 linguri de ulei de masline.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu