vineri, 13 decembrie 2013

Costite picante (la cuptor)


Nu am acces la gratar prea des, dar costitele dulci-picante pe gratar sunt printre favoritele mele, astfel ca trebuia sa gasesc o varianta care sa-mi permita sa ma bucur de ele si in casa. Am hotarat sa incerc sa le fac in cuptor. Am schimbat un pic reteta, astfel incat sa nu iasa prea uscate.

Am folosit doua costite de porc, whisky, miere, ketchup, usturoi, suc de rosii, putin ulei si condimente. Costitele le-am taiat in doua, sa fie mai usor de manevrat in tava. Am pregatit un sos din whisky, miere si ketchup la care am adaugat delikat cu gust de legume, praf de chili, nucsoara si piper proaspat macinate, si cativa catei de usturoi tocati marunt. Am adaugat putin ulei, astfel incat sa nu se lipeasca de tava, prea tare.
In acelasi scop am uns si tava cu putin ulei. Am uns bine bucatile de costita cu sos, le-am asezat in tava si am turnat sosul ramas peste. Am bagat tava in cuptorul incins usor in preallabil, si am dat focul mic.
Intr-o cana mare de suc de rosii am adaugat putin whisky si condimentele folosite si la sos (chili, nucsoara, piper). Dupa 20-30 de minute am turnat sucul peste costite, si le-am bagat la loc in cuptor, de data asta cu focul dat tare. Am lasat costitele la cuptor inca o ora (aproape), verificand din cand in cand cat de facute sunt. Am adaugat o jumatate de cana de apa pe parcurs, astfel incat sa nu se arda sosul din tava (apa se adauga cu grija, direct in tava, nu peste carne).
Serviti alaturi de garnitura pe care o considerati potrivita (piure, cartofi wedges, etc).

Pofta buna!

Ingrediente:
2 coaste de porc;
4-5 linguri de ulei;
350ml suc de rosii;
50ml whisky;
condimente (chili nucsoara, piper)
Sos:
100 ml whisky;
o lingura de miere;
4-5 linguri ketchup;
o lingura de delikat (de legume);
chili, nucsoara si piper dupa gust;
3-4 catei de usturoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu