joi, 19 decembrie 2013

Ton la gratar (cu lamaie si ierburi aromate)

De felul meu nu prea ma dau in vant dupa preparatele din peste, dar Andreea este mare fan. Asa ca am decis sa-i fac o surpriza, si sa gatesc peste - pentru amandoi. Asa ca am ales tonul rosu - un peste cu un gust si o consistenta aparte - un peste care imi place si mie.
Am folosit doua bucati de ton rosu (se gaseste in hypermarket-uri), rozmarin, salvie, usturoi, ardei chili, sare, piper si lamaie. Intr-un mojar am  macinat un ardei chili (uscat), salvie si rozmarin (verzi), un praf de sare, piper si doi catei de usturoi. Peste am stors zeama de la o lamaie mare si am amestecat.
Carnea am batut-o usor (feliile de ton erau destul de groase), si am "masat-o" cu marinata descrisa mai sus.
Am incins bine o tigaie grill si am pus tonul la gatit (fara ulei). L-am tinut 2-3 minute pe fiecare parte (facut mediu). L-am servit pe un pat de verdeata - spanac baby si valeriana. Acestea au adus un plus de arome, si au facut ca masa sa fie usoara, potrivita chiar si pentru o masa de seara.
Desigur, puteti adauga garnituri mai consistente - dupa gustul fiecaruia.


Pofta buna.

Ingrediente:
2 bucatii de ton rosu (file);
1 lamaie mare;
2 catei de usturoi;
rozmarin si salvie - verzi;
chili, piper si sare - dupa gust.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu