luni, 13 ianuarie 2014

Supa de vacuta

Dupa atatea mancaruri grele, am decis sa facem o supa, simpla, de vacuta. Am folosit rasol de vita (cu os), morcovi, telina, pastarnac si patrunjel.

Am taiat carnea bucatele si, impreuna cu oasele pe care le aveam, am pus-o la fiert. De fiecare data cand se aduna mai multa spuma am adunat-o cu ajutorul unei spumiere. Pe durata fierberii puteti tine un capac peste, partial, astfel incat sa nu acoperiti cratita ermetic si pentru a impiedica apa sa scada foarte mult.
Dupa ce carnea a fiert cam 50 de minute am adaugat legumele curatate si taiate jumatati. Am mai lasat sa fiarba aproape 30 de minute. 

Apoi am scos din supa telina, pastarnacul si oasele (cu maduva cu tot). Telina si pastarnacul dau gust bun supei, dar noua personal nu ne place gustul lor ca atare. Daca doriti sa le lasati in supa va recomandam sa le taiati mai marunt iar maduva, daca va place, o puteti manca pe loc cu o felie de paine si un strop de sare. Morcovul l-am pastrat in supa.
Am adaugat trei cuburi Knorr de vita si cateva maini de paste (fundite). Eram cam pe fuga astfel ca am folosit paste cumparate, dar puteti folosi orice fel de taitei, iar cei facuti in casa sunt cei mai gustosi. Puteti pune mai multe sau mai putine paste - depinde cat de groasa va place supa. Am mai lasat la fiert inca zece minute si, dupa ce am luat supa de pe foc, am adaugat patrunjel tocat. 
Daca o parte din cei care vor manca supa nu apreciaza patrunjelul, in loc sa-l puneti in supa, serviti-o fara, si fiecare isi poate pune patrunjel direct in farfurie.

Pofta buna!

Ingrediente:
700g rasol de vita cu os;
un pastarnac;
o telina;
3-5 morcovi (nu prea mari);
3 cuburi Knorr de vita;
150g de taitei;
o legatura de patrunjel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu