sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Limba cu smantana

Am lenevit destul de sarbatori, asa ca voi incepe sa va impartasesc retetele bucatelor ce s-au regasit pe masa noastra de craciun. Voi incepe cu o reteta destul de simpla, dar foarte gustoasa - limba cu smantana.
In primul rand trebuie sa va hotarati ce fel de limba - de porc sau de vita. Cea de porc e un pic mai grasa, dar - dupa parerea mea - e mai gustoasa. De craciun am folosit limba de vaca, pentru ca deja aveam destule produse din porc. In afara de limba mai e nevoie de smantana si de hrean.

Reteta este simpla, dar dureaza. In primul rand hreanul trebuie pregatit din timp - chiar cu o zi inainte. Se rade (pe razatoarea marunta) sau se baga in blender pana devine marunt. Daca nu aveti nasul infundat, si nu vreti sa-l desfundati pana la craciunul viitor, va recomand blender-ul :). Hreanul tocat astfel se pune in borcan si se adauga o lingura mare de zahar si 100ml de apa si tot atat otet (la ceva mai mult de jumatate de kg de hrean). Se baga la frigider si se lasa la macerat peste noapte.
Limba (de vaca) trebuie sa fiarba mult timp - noi am fiert-o cam doua ore in oala sub presiune - intr-o oala normala probabil ca dureaza mult mai mult. Dupa ce a fiert, limba se lasa la racit. Dupa ce s-a racit se curata de piele si apoi se taie bucati (sau felii, depinde cat de mare este).
Bucatile de limba se pun intr-un vas incapator si se adauga smantana - cam in aceeasi cantitate ca si carnea. La final se adauga hrean dupa gust.Limba amestecata cu smantana si hrean se baga la frigider pentru cateva ore, astfel incat sa se patrunda carnea. Noi am pregatit-o mai de dimineata si am servit-o seara.
Pofta buna!

Ingrediente:
Hrean: 600-700g;
Zahar: o lingura mare;
Otet: 100ml;
Apa: 100ml;
Smantana: 1kg;
Limba: 1,2 kg


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu