duminică, 27 aprilie 2014

Tort irlandez cu cafea


Pentru ca in week-end ai mai mult timp sa experimentezi, mi-am reluat o pasiune mai veche: torturile. Am incercat cu un tort mai simplu, care insa nu mi-a iesit 100% cum imi doream eu. Cu toate acestea, m-am decis sa impartasesc reteta cu voi, pentru ca este delicios.
Pentru inceput, se pregatesc toate ingredientele, care trebuie sa fie la temperatura camerei: scoatem ouale de la frigider, scoatem 2 pachete de margarina (eu am folosit margarina cu 80% grasime), pregatim la indemana 300 gr faina alba, 300 gr zahar superfin (eu nu am gasit superfin, asa ca a trebuit sa il macin pe cel tos), 1 plic de praf de copt si cafea instant.
In 300 de grame de faina se adauga 1 plic de praft de copt si un praf de sare si amesteca bine cu o lingura uscata.

Am aprins cuptorul undeva la jumatate (daca aveti termostat, ar fi bine sa ajunga pe la 180 de grade). Am luat doua tavi cu diametrul de 26 cm (puteti folosi si alta dimensiune, insa tineti cont ca tortul va iesi mai inalt sau mai scund daca nu adaptati cantitatile), pe care le-am uns cu ulei si le-am tapetat cu foaie de copt.









Am macinat apoi zaharul cu ajutorul blenderului de mana, pana s-a maruntit bine (nu trebuie sa fie pudra, dar cristalele trebuie sa fie de 4-5 ori mai mici decat cele de la zaharul tos).
Am preparat esenta de cafea, deoarece nu am reusit sa gasesc in magazinele pe care le am eu la indeamana. Prepararea ei este, de altfel, foarte simpla: se pun intr-o ceasca 3 lingurite cu varf de cafea instant pentru espresso, peste care adaugam 5-6 lingurite de apa fierbinte. Se amesteca bine pentru omogenizare si se lasa in ceasca.









Dupa aceea am pus intr-un bol de mixer 300 de grame de margarina pe care am batut-o cu mixerulsi in care am adaugat treptat zaharul.









De indata ce s-a incorporat tot zaharul, am adaugat ouale, unul cate unul, avand grija sa amestec bine dupa fiecare astfel incat compozitia sa se omogenizeze. Impreuna cu ultimul ou se adauga si o lingura de faina si, din nou, se omogenizeaza bine. Se incorporeaza apoi treptat si restul de faina.
Dupa ce terminam faina, adaugam esenta de cafea preparata si omogenizam bine.

Aluatul rezultat se imparte egal (pe cat posibil) in cele doua tavi cu ajutorul unei spatule de silicon.
Tavile se dau impreuna la cuptor pentru 25 - 30 de minute.
Tot acum, e bine sa scoateti din frigider margarina pentru crema, ca sa se incalzeasca.
Spre finalul timpului de coacere, puteti face testul cu scobitoarea, care trebuie sa iasa uscata (de asemenea, veti vedea ca blatul devine auriu si apoi se inchide putin la culoare, atentie sa nu se arda).
Se scot cele doua blaturi din tavi (eu am folosit tavi cu partea inferioara detasabila si mi-a fost foarte usor) si se pot intoarce invers, pentru o racire mai rapida. Atentie insa ca sunt destul de fragile si risca sa se rupa.
Ne ocupam apoi de crema: pentru inceput, cernem 250 gr de zahar pudra cu ajutorul unei strecuratori de ceai (puteti sari peste acest pas daca aveti o cutie de zahar proaspat deschisa).
In bolul de mixer, se bat 250 gr de margarina pana devine cremoasa, dupa care se adauga treptat 500 de gr de branza cremoasa (eu am folosit Philadelphia Original) si se amesteca bine, la viteza maxima. Atentie ca din branza iese apa, este bine sa fie scursa inainte de adaugarea ei in crema.









Peste crema se adauga apoi, tot treptat, zaharul cernut anterior, iar dupa consumarea lui, se adauga si 2-3 linguri de Bailey's Original (si de aici provenienta irlandeza a retetei:) ).
Crema astfel preparata se lasa 30-40 de minute la frigider, pentru a se mai intari.
Se pune apoi crema (un pic mai mult de o treime din crema) peste unul dintre blaturi si se pune si celalalt blat deasupra.
Restul de crema se foloseste pentru imbracarea tortului, care se poate apoi decora dupa preferinta.
Se mai lasa la frigider (preferabil peste noapte) si se serveste a doua zi, alaturi de intreaga familie :)
Ingredientele folosite au fost urmatoarele:
Blat:
 - 300 gr margarina Rama Savoare de Unt
 - 300 gr faina alba
 - 300 gr zahar
 - 4 oua
 - 1 plic praf de copt
 - 3 lingurite de cafea instant (pentru 2 linguri de esenta de cafea)
Crema:
 - 250 gr margarina Rama Savoare de Unt
 - 500 gr branza Philadelphia
 - 250 gr zahar pudra
 - 2 linguri de crema de whiskey Bailey's
 - bombonele pentru ornat



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu