miercuri, 14 mai 2014

Pizza cu sprot

Pentru ca prefer pestele in orice mancare si mai ales sprotul, am decis ca prima pizza pe care o incerc sa fie una pe masura.
Pentru inceput, se prepara blatul conform instructiunilor de aici, se intinde foaia si se pune pe hartie de copt in tava.
Se unge apoi cu un strat subtire de sos de rosii si se presara condimente pe deasupra (oregano, rozmarin uscat si piper mozaic proaspat macinat).

Se pune foaia la copt pentru cam 10 minute (sau pana incep sa se rumeneasca pe margini), in cuptorul preincalzit la temperatura mare (cam 220 grade) si se sparg bulele pe parcurs, cu o furculita.
Se scot de la cuptor si se pun celelalte ingrediente: eu am pus oregano proaspat (printre putinele ocazii cand folosesc ierburi din cultura proprie), ciuperci, porumb, masline, amestec de branzeturi pentru pizza (mozzarella, cheddar si edam). Pentru un aspect deosebit, am pus mai intai ierburile, ciupercile, porumbul si maslinele, dupa care am presarat branza si abia apoi am adaugat pestii deasupra.
Se da apoi pizza la cuptor pentru inca 5 minute, sau pana se topeste branza, la foc mai mic (cam 170 grade).
Rezultatul a fost delicios, iar ingredientele necesare pentru 16 portii sunt:
 - 750 gr faina alba
 - 2 plicuri drojdie uscata
 - 400 ml apa
 - 1 lingura zahar
 - 2 lingurite sare
 - faina pentru suprafata de lucru
 - ulei pentru uns vasul in care se pune la crescut
 - sos de rosii
 - oregano uscat
 - rozmarin uscat
 - piper mozaic proaspat macinat
 - oregano proaspat
 - 100 gr ciuperci fierte
 - 30 masline fara samburi
 - 100 gr porumb fiert
 - 2 conserve sprot
 - 200 gr amestec branza pentru pizza (mozzarella, edam, cheddar)
Pizza se poate prepara si cu blat congelat, insa se lasa doar 2 minute la cuptor cu sosul de rosii, sau pana se rumeneste.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu