sâmbătă, 14 iunie 2014

Praz cu alune

De cand am gatit placinta de peste a inceput sa ne placa prazul. Astfel ca am cautat retete care sa-l puna in valoare. Aceasta este una dintre preferatele mele, si se poate manca simplu sau ca garnitura, la fripturi. Am folosit praz, vin alb, alune de padure, patrunjel, putin unt, ulei si condimente.
Am taiat partea alba de la praz in bucati de cativa centimetri lungime (frunzele nu se folosesc in aceasta reteta). Am incins uleiul intr-o tigaie (preferabil cu fundul dublu sau ceramica) si am adaugat prazul. Dupa un minut sau doua am inceput sa intorc prazul in tigaie, pana cand s-a rumenit pe doua-trei parti. Am adaugat untul si condimentele (sare si piper). Daca doriti, puteti adauga si alte condimente (cimbru, usturoi, etc.)
Cand s-a topit untul, am turnat vinul, l-am lasat pana a inceput sa fiarba, si apoi am acoperit tigaia cu un capac (partial).
Am lasat prazul sa fiarba la foc mic cam zece minute.
In acest timp am luat niste alune de padure crude, le-am prajit intr-o tigaie si le-am decojit cat am putut de bine. Am maruntit putin alunele, intr-un mojar.
Daca dupa cele zece minute este inca mult lichid, in tigaia cu praz, mai lasati sa fiarba doua-trei minute, fara capac.
Am mutat prazul intr-un alt vas, am presarat cu jumatate din alune si cu patrunjelul tocat. Am turnat peste si sosul ramas in tigaie.

Am servit alaturi de friptura de porc, si cu un castronel cu restul de alune - pentru cei care doresc mai multe.
Pofta buna!

Ingrediente:
4 bucati de praz (doar partea alba);
150ml de vin alb;
50g unt;
o jumatate de legatura de patrunjel (tocat);
100g alune de padure;
condimente (sare si piper)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu