duminică, 8 iunie 2014

Garnitura de mere caramelizate

Merele caramelizate sunt o garnitura care Andreei ii place atat de mult incat le serveste ca fel separat. Sunt simplu de facut si se potrivesc ca garnitura la mancaruri picante sau la gratar (de miel sau de porc), cu o conditie - sa va placa mancarurile dulci. Pentru a gati aceasta mancare e nevoie doar de ceapa, mere verzi, zahar si condimente.
Cel mai important ingredient, in aceasta reteta, sunt merele. Trebuie sa fie mere verzi, din cele tari si putin acrisoare. 
Inainte de toate am taiat merele cubulete si ceapa solzisori. Am pus cepa la calit in putin ulei si am adaugat peste doua-trei linguri de zahar brun si o lingura de Delikat de legume. 









Dupa 3-4 minute am adaugat merele taiate cubulete si inca doua-trei linguri de zahar. Le-am lasat cateva minute, amestecand din cand in cand, pana au aparut primele semne de caramelizare. In acest moment am adaugat apa, cat sa nu acopere merele.
Am adaugat restul de condimente. Ghimbirul macinat da un gust foarte bun (si usor picant); scortisoara se potriveste intotdeauna alaturi de mere; daca se doreste un gust mai picant se poate adauga praf de chili; piperul adauga in orice mancare un plus de aroma si - in functie de cantitate - un plus de iuteala. Am lasat la fiert pe foc mediu spre mare, amestecand din cand in cand. 









Dupa ce a scazut toat apa am mai tinut pe foc pana cand au capatat o culoare ca de zahar ars. Dupa cum am mai spus, se poate servi ca garnitura, sau pe post de gustare dulce-aromata.

Pofta buna!

Ingrediente (pentru 2 portii):
1 ceapa;
3 mere verzi;
5-6 linguri de zahar brun;
50ml ulei;
condimente (Delikat sau sare; piper; scortisoara; ghimbir; chili)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu