sâmbătă, 21 iunie 2014

Pasta de masline


In copilarie nu eram un mare fan al maslinelor, ba chiar le detestam, probabil pentru ca in acea perioada nu se gaseau inca maslinele rosii iar cele verzi erau destul de scumpe. Acum, uneori chiar mi se face pofta de masline, in special de cele rosii, asa ca va voi prezenta o reteta de pasta de masline negre, verzi si rosii.


Pentru inceput, se pun intr-un blender de mana condimentele si ierburil: eu am pus usturoi, cimbru si patrunjel din gradina (ghiveciul) proprie. Daca nu aveti masline fara samburi, va sfatuiesc sa incepeti prin a le scoate samburii, pentru a nu strica aparatul pe care il folositi.
De asemenea, ar trebui sa aveti grija la cantitatea de usturoi pe care o folositi. Noua ne place usturoiul, motiv pentru care 4-5 capatani nu sunt prea multe insa va avea un gust foarte puternic daca e preparata in blender.
In continuare, adaugati si maslinele in blender si bateti bine pana la omogenizare.
Daca aveti o cantitate mai mare, asa cum am avut eu, va sfatuiesc sa folositi un blender mare si sa puneti toate maslinele o data. Eu am folosit un blender mic si a trebuit apoi sa amestec toata pasta separat intr-un bol de mixer, cu mixerul.
Pentru servire, va recomand paine gatita usor rumenita in cuptor, iar peste pasta de masline se pot adauga capere, ansoa sau fasiute de gogosar murat.
Ingredientele folosite au fost:
 - 300 gr masline fara samburi (cam 100 din fiecare)
 - 5 catei de usturoi
 - cateva fire de patrunjel
 - cateva fire de cimbru verde



2 comentarii: