marți, 22 iulie 2014

Gratar de vita in sos de stridii

Imi place foarte mult gustul bucatariei asiatice. Si la fel de mult imi place carnea gatita pe gratar. Acum cateva zile eram la cumparaturi pentru un gratar. Cand am gasit sos de stridii pe rafturile hipermarketului in care eram am hotarat sa combin gratarul cu gustul mancarii asiatice. Am folosit antricot de vita, sos de stridii, sos de soia, un strop de coniac, piper si doua plante cu arome foarte des intalnite in bucataria asiatica: usturoi si ghimbir.
Am folosit un antricot de vita (cu os) de aproximativ 2cm grosime. Carnea se poate bate, dar nu prea tare, nu vrem sa se subtieze - se va gati prea repede.
Am facut o marinata din sos de stridii, sos de soia si putin coniac. 
Peste am ras usturoi si ghimbir si am adaugat piper proaspat macinat. Sosul de soia era suficient de sarat, astfel ca nu am adaugat si sare. Usturoiul si ghimbirul le-am ras pe partea cea mai marunta a razatoarei.
Am pus cam mult ghimbir asa ca am mai adaugat sos (de stridii si de soia). Am obtinut destul sos incat sa se scufunde complet carnea in el. Am lasat carnea cateva ore la marinat. Daca faceti mai putina marinata (ca sa nu irositi atatea ingrediente) nu uitati sa intoarceti carnea din cand in cand, sa se marineze cat mai bine.
Dupa cateva ore am incins gratarul si am scos carnea din marinata. Mie vita imi place in sange asa ca am asezat-o pe gratarul bine incins, si am tinut-o cam doua, maxim trei minute pe fiecare parte. Cat timp e pe gratar putem folosi o pensula ca sa ungem carnea cu sosul ramas in castron.
Am servit-o alaturi de alte bunatati gatite pe gratar.

Pofta buna!

Ingrediente:
1 antricot de vita (de aproximativ 2 cm grosime);
2 linguri de sos de stridii;
50 ml sos de soia;
10-20ml coniac (sau whiskey);
1-2 catei de usturoi;
o lingurita de ghimbir proaspat ras;
piper.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu