joi, 17 iulie 2014

Omleta mea preferata

Una din metodele mele preferate de a-mi incepe ziua este cu o omleta la micul dejun. Iar omleta mea preferata este facuta cu ceapa, bacon, condimente si, desigur, oua.
In primul rand am pregatit ingredientele. Am tocat ceapa solzisori. Am pregatit baconul. Am batut ouale si le-am condimentat. Am folosit piper proaspat macinat si putin cimbru. Nu am adaugat sare pentru ca bacon-ul folosit era foarte sarat.
Am pus putin ulei intr-o tigaie si am pus ceapa la calit. Am adaugat o lingurita de zahar. Imi place gustul pe care il capata ceapa calita astfel. Daca nu va plac mancarurile dulci, nu adaugati zahar. Dupa ce zaharul s-a topit am adaugat si bacon-ul. Daca bacon-ul este gras puteti chiar incepe cu el, si sa renuntati la adaosul de ulei.
Dupa 2-3 minute am turnat ouale peste. Am amestecat putin astfel incat ceapa si baconul sa se imprastie cat mai uniform in tigaie. Cand omleta a inceput sa se inchege am inceput sa o intorc. Pentru ca doar partea din tigaie era inchegata am ales sa o intorc pe bucati.
Intorcand-o in acest moment bucatile se lipesc intre ele, astfel incat omleta ramane relativ intreaga. Dupa ce se gateste suficient am mai intors omleta inca odata (cu ajutorul unei spatule mari - ca sa nu se rupa), pentru a o rumeni.









Am servit-o alaturi de rosii cherry si castraveti. Dupa preferinte puteti adauga si o felie sau doua de paine.
Pofta buna!

Ingrediente:
4 oua (preferabil de tara);
100g bacon;
1 ceapa;
1 lingurita de zaha (optional);
1-2 linguri de ulei;
condimente (piper, cimbru si - daca este nevoie - sare).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu